blendowana szkocka whisky sygnowana przez firmę Archibald Lauder & Co. W wersji podstawowej niczym się nie wyróżnia, skierowana jest do przeciętnego klienta supermarketu. Lauder’s ma jednak też bardziej wykwintną wersję dwunastoletnią, a także piętnastoletnią oraz limitowaną Lauder’s Queen Mary – bez podania wieku, podobno złożoną ze specjalnie wybranych beczek, a także Lauder’s Sherry Edition, również bez podania wieku, z beczek po sherry. Wszystkie ich blendy mają słodkawe nuty – owocowe, ale też karmelu czy nawet czekolady. Tradycje firmy sięgają 1834 roku, taka data widnieje na etykiecie. Archibald Lauder, twórca blendu, działał w Glasgow, a w ostatnich dekadach XIX wieku whisky Lauder’s zdobywała nawet złote medale. Nie oszukujmy się jednak, najlepsze lata marka ta dawno ma za sobą, a obecnie jej główny atut, poza macierzystym krajem, to dystrybucja – Lauder’s jest w portfolio Toorank. Nieco droższa niż inne whisky jej klasy, w Polsce sprzedawana w wersji podstawowej za ok. 66 zł za 0,7 l. Jak informuje producent, wytwarzana jest „z najlepszych słodów pochodzących z rejonu Highland, Lowland i Speyside, leżakowana w dębowych beczkach oraz zestawiana dla uzyskania odpowiedniej lekkości aromatu z nutami owocowymi”. Ma charakterystyczną czworokątną butelkę z zagłębieniami.

SONY DSC

Komentarze

Komentarze

  1. Fajny opis, sama whisky nie jest taka zła, podstawowa wersja faktycznie niczym specjalnym się nie wyróżnia, ale jest sprzedawana w litrowych i bardzo eleganckich butelkach. Na lodzie można pić. Jej wersje Queen Mary i Sherry Edition są już całkiem niezłe jak na blendy. Warto dać szansę tej whisky.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail