Alkohole dnia, Spirits
wódka

Lubelska wódka

Lubelska wódka

Udostępnij:

obecnie chyba najbardziej popularna marka wódek o smakach owocowych w Polsce, produkowanych przez Stock Polska (dawny Polmos Lublin). Są tanie i atrakcyjne smakowo, wyraziste, aromatyczne, nie czuć spirytusu zbożowego lecz ekstrakty owocowe, co sprawia, że cieszą się powodzeniem. Najpopularniejsza jest Cytrynówka Lubelska – bardziej kwaśna od większości cytrynówek, o smaku lemoniady, całkiem udana. Pod względem walorów smakowych moim zdaniem najlepsza jest Porzeczkowa Lubelska – wytrawna, ale z nutą słodyczy, o wyraźnym smaku owoców, w tych kategoriach cenowych nie ma sobie w kraju równych. Mniej udane są Żurawinówka Lubelska i Wiśniówka Lubelska pozbawiona wiśniowej głębi i pestkowej goryczy, nie mniej obydwie mają ładny kolor i przyjemny owocowy zapach. Jest jeszcze Malinówka Lubelska – jak dla mnie zbyt słodka, no i całkiem udana Miodówka Lubelska, która przypomina krupnik, czuć że nie żałowano miodu. Zdecydowanie poprawił się smak Lubelskiej Orzechowej – wytrawna, z goryczą typową dla włoskich orzechów. Inną wytrawną wódką był Jarzębiak Lubelski, niestety zaniechano jego produkcji. Od 2011 roku na rynku jest Lubelska Grejpfrutowa – z czerwonych owoców, smakuje jak wódka rozwodniona sokiem z czerwonych grapefruitów, ale jest lepsza niż np. konkurencyjna Biznesowa Grejpfrutowa z Polmosu Józefów. W 2012 roku wprowadzono zupełnie udaną Lubelską Miętówkę z Limonką o smaku mojito, a w 2013 roku mniej udane smaki: Antonówkę i Ananasową. Ta pierwsza ma smak jabłek, mięty i limonki, niewątpliwie oryginalna propozycja, ta druga do mnie w ogóle nie przemawia, zbyt słodka. Nowości roku 2014 to: Pomarańczówka (ma przyjemny orzeźwiający cytrusowy smak) i Brzoskwiniowa (według mnie zbyt słodka, ale aromat jest przyjemnie naturalny). Jest też bardzo dobra wódka czysta Lubelska Trzy Zboża – komponowana z pszenicy, jęczmienia i kukurydzy. To jedyna taka wódka na polskim rynku, wyrazista, z typową dla kukurydzy słodyczą. W 2015 roku, w okresie wakacyjnym, wprowadzono dwa smaki – Cytrynówkę i Grejpfrutową w wersjach Lubelska Lufka, w plastikowych pojemnikach o pojemności 0,04 l zamykanych aluminiową folią. Obydwa smaki o obniżonej mocy – 30%.
Producentowi wódek lubelskich należy się uznanie za to w jak krótkim czasie zdołali skutecznie wypromować kulturę picia wódek smakowych zamiast czyściochy. Pozycję zbudowali bez wielkich kampanii reklamowych – dzięki niskim cenom w stosunku do jakości produktu. A w ślad za Lublinem poszli inni producenci.

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.