Spirits, Wydarzenia
wódka

O kulturze przy wódce

O kulturze przy wódce

Udostępnij:

14 maja w Stowarzyszenia Polska Wódka w Warszawie odbyło się zamknięte spotkanie pt. „PR polskiej kultury i sztuki”, które prowadził Paweł Potoroczyn, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza.
W panelu uczestniczył Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent Warszawy i specjalista od komunikacji społecznej, który mówił o wydatkach na kulturę w stolicy oraz przedstawił strategię rozwoju kultury w mieście na najbliższe lata.


W dyskusji udział brała też Anna Król, prezes Fundacji Kultura Nie Boli, która jest organizatorem festiwalu Big Book Festival. Impreza czytelnicza jest finansowana ze środków publicznych – Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Stołecznego Warszawy , a także innych dotacji. Anna Król zastanawiała się, jak mierzyć efekty dotowania, jaki jest efekt kulturotwórczy organizowanych wydarzeń oraz jaka jest granica między kulturą a rozrywką, a także sztuką.
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, przypomniał, że kierowany przez Pawła Potoroczyna Instytut Adama Mickiewicza wypuścił limitowaną edycję polskiej wódki z napisem „Polish vodka – a part of polish culture”. – Jesteśmy z tego bardzo dumni – dodał Potoroczyn. Jeżeli Szkoci się nie wstydzą, ani Francuzi, to my też się nie wstydzimy.
– Gdybyśmy zastawili całą Warszawę muzeami, to wcale nie oznacza, że one się zapełnią. Efekt niewypełnionych sal muzealnych, oper czy teatrów leży w wychowaniu i edukacji u podstaw – mówił gospodarz spotkania. Stowarzyszenie Polska Wódka stara się zasłużyć na miano mecenasa kultury i sztuki. Organizacja wspiera m.in. wydarzenia związane z premierami w Operze Narodowej, była partnerem przy organizacji Roku Polskiego w Izraelu. A już wkrótce, w 2017 roku, dzięki Stowarzyszeniu powstanie w Warszawie Muzeum Polskiej Wódki. Będzie to jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc, zarówno przez Polaków, chcących poznać korzenie trunku i tradycji, jak i turystów. Będzie istotnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy – zapowiedział Andrzej Szumowski.
O nastrój po oficjalnej części rozmowy zadbało Stowarzyszenie Polska Wódka. Próbowano pszenicznej wódki Ostoya, wytwarzanej w Zakładach Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze, a także różnych koktajli na bazie smakowych wódek Wyborowa.

o kulturze2-001

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.