Polskie marki wódek wśród największych alkoholi świata

W globalnym rankingu „Klubu Milionerów 2016” znalazło się 157 marek alkoholowych o rocznej sprzedaży powyżej miliona dziewięciolitrowych skrzynek, w tym dziewięć alkoholi z Polski, na czele z najlepiej sprzedającą się z nich Żubrówką. Produkowana przez CEDC marka z Żubrem na etykiecie jest jedną z czterech największych wódek świata.


W przygotowanym przez magazyn „Drinks International” zestawieniu, Żubrówka zajmuje 4. miejsce wśród wszystkich wódek świata – po globalnych markach Smirnoff i Absolut oraz ukraińskiej marce Khortytsa – ze sprzedażą 7,1 mln dziewięciolitrowych skrzynek. W porównaniu z rankingiem za rok 2015, Żubrówka awansowała o jedną pozycję, dzięki zwiększeniu sprzedaży o prawie milion skrzynek.
Kolejne polskie wódki w zestawieniu to: 7. Krupnik (Marie Brizard, 4,4 mln, wzrost o 10%), 16. Soplica (CEDC, 3,1 mln, wzrost o 23%), 19. Żołądkowa De Luxe (Stock, 2,6 mln, spadek o 26%), 26. Sobieski (Marie Brizard, 1,9, spadek o 5%), 27. Żytniówka (CEDC, 1,8 mln, wzrost o 13%), 28. Wyborowa (Pernod Ricard, 1,7 mln, wzrost o 6%). W kategorii likiery zostały sklasyfikowane jeszcze dwie marki: Lubelska (Stock, 1,3 mln, spadek o 1%) i Żołądkowa Gorzka (Stock, 1,4 mln, spadek o 8%).

Największe marki wódek świata w „Klubie Milionerów”

Poz. Marka Producent Zasięg Sprzedaż 2016 (mln 9L skrzynek) Dynamika
vs. 2015
1 Smirnoff Diageo Globalny 25,5 –1%
2 Absolut Pernod Ricard Globalny 11,0 0%
3 Khortytsa Global Spirits Regionalny 7,5 +3%
4 Żubrówka CEDC Globalny 7,1 +15%
5 Chlebny Dar Bayadera Group Regionalny 6,9 +9%
6 Svedka Constellation Brands Globalny 4,4 +6%
7 Krupnik Marie Brizard Regionalny 4,4 +10%
8 Piat’ Ozer Alcohol Siberian Group Regionalny 4,2 0%
9 Skyy Gruppo Campari Globalny 4,0 +1%
10 Grey Goose Bacardi Globalny 4,0 +1%

– Polska wódka to część tradycji, z której możemy i powinniśmy być dumni, podobnie jak Szkoci cenią sobie renomę, dziedzictwo i światowe sukcesy whisky – komentuje Alicja Jelec, Dyrektor Marketingu Wódek CEDC. – Dlatego cieszy nas pozycja naszych marek w globalnych zestawieniach najpopularniejszych alkoholi świata. Sukces Żubrówki odzwierciedla pozycję tej marki w Polsce, ale wciąż widzimy ogromny potencjał rozwoju zagranicą, na ponad 40 rynkach, na których jest ona oferowana. Podobnie ma się rzecz z marką Soplica, w przypadku której w ostatnich latach podwoiliśmy liczbę rynków zagranicznych, na których chcemy rozwijać ten odwołujący się do tradycji polskich nalewek produkt.

10 najszybciej rosnących marek wódek świata w „Klubie Milionerów”

Poz. Marka Producent Sprzedaż 2016 (mln 9L skrzynek) Dynamika sprzedaży vs. 2015
1 Tsarskaya/Imperial Ladoga Group 1,0 +51%
2 Gosudarev Zakaz Synergy 2,4 +31%
3 Myagkov Synergy 1,0 +25%
4 Soplica CEDC 3,1 +23%
5 Bulbash Bulbash Zavod 1,5 +23%
6 Żubrówka CEDC 7,1 +15%
7 Żytniówka CEDC 1,8 +13%
8 Krupnik Marie Brizard 4,4 +10%
9 Chlebny Dar Bayadera Group 6,9 +9%
10 Gorbatschow Henkell & Söhnlein 1,4 +8%
11 Khaoma Asia Waters 1,4 +8%
12 Kozatska Rada Bayadera Group 1,2 +7%
13 Belenkaya Synergy 3,7 +6%
14 Wyborowa Pernod Ricard 1,7 +6%
15 Svedka Constellation Brands 4,4 +6%
Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.