Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, po tegorocznych obchodach 175-lecia działalności, ogłasza rebranding i dalsze plany rozwoju. 1 października Grupa zmieniła nazwę na Hillebrand, łącząc pod jedną marką wcześniej przejęte spółki Trans Ocean Bulk Logistics i Satellite Logistics Group. Zmianie uległ też logotyp firmy.
Celem rebrandingu jest wzmocnienie marki Grupy Hillebrand na globalnym rynku napojów alkoholowych zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą do 2023 roku. Zmiana nazwy na Hillebrand, łączy się też z odświeżeniem tożsamości marki, która odzwierciedla takie wartości firmy jak: siła, przywództwo, specjalistyczna wiedza, empatia i opieka na każdym etapie procesu. Podkreśleniem są żółte elementy narożne użyte do oprawy loga, symbolizujące obie ręce, których używa się wtedy, kiedy należy obchodzić się ostrożnie z czymś ważnym. Z kolei hasło „Forwarding Passion” w logotypie Hillebrand, odzwierciedla głębokie zaangażowanie firmy w tworzenie najwyższej jakości usług oraz ludzi, którzy pasjonują się tym co robią i myślą przyszłościowo o potrzebach klientów.
– Marka to nie tylko nazwa, logo czy slogan. Marka żyje w naszym umyśle i jest budowana przez ludzi. A ponieważ nasza historia jest związana z rynkiem winiarskim, który tworzą pasjonaci, Hillebrand przejął też wszystkie wartości z nim związane. To dziedzictwo niesiemy od 175 lat, a pasja jest tym, co nas wyróżnia. Wkładamy całą naszą energię i serce we wszystko, co robimy – powiedziała Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland.
Ambitny plan rozwoju
Do 2023 roku, operator zamierza zwiększyć przychody ze sprzedaży usług logistycznych o 22%, a wolumen obsłużonych towarów o 33%. Hillebrand planuje też kolejne przejęcia – od 3 do 5 firm, które pozwolą poszerzyć wachlarz usług i portfolio klientów, m.in. o dostawy komponentów do produkcji tj. słód czy chmiel, stale też rozwija usługi premium, a także usługi dla enoturystyki. Firma nadal będzie koncentrować się na tworzeniu skutecznych rozwiązań poprzez najnowsze technologie, kompleksowość usług i digitalizację.
Hillebrand, jednocząc przejęte wcześniej spółki – Trans Ocean Bulk Logistics i Satellite Logistics Group – teraz oferuje swoje rozwiązania logistyczne pod jedną marką. Badania przeprowadzone przez niezależną firmę BBDO wskazały, że wszystkie te trzy firmy zostały ocenione przez klientów jako najbardziej kompetentne w swoich dziedzinach w porównaniu do swoich rywali. To tworzy z Hillebrand niekwestionowanego lidera rynku beverage w zakresie transportu, spedycji i logistyki.
Hillebrand w Polsce
Polski oddział Hillebrand działa od 2013 roku, mając obecnie w portfolio największych graczy rynku alkoholowego i odgrywając strategiczną rolę w globalnej strukturze Grupy Hillebrand. Firma ma swoją siedzibę w Gdyni, a do grona jej klientów należą zarówno producenci globalni jak i dostawcy lokalni napojów oraz różnych rodzajów alkoholi od piwa, wina aż po wysokoprocentowe trunki.