Spirits, Wydarzenia
rynek, wódka

Soplica i Żytniówka biją rekordy sprzedaży

Soplica i Żytniówka biją rekordy sprzedaży

Udostępnij:

Soplica, jedna z czołowych marek CEDC – wiodącej firmy z branży alkoholowej w Polsce – notuje właśnie najlepszy wynik rynkowy w swojej historii. Podobnym sukcesem może poszczycić się marka ekonomiczna CEDC – Żytniówka.


Udziały wolumenowe marki Soplica wzrosły z 4,6% w okresie XI 2012-X 2013 do 5,9% w okresie od XI 2013 do X 2014, w kategorii wódka, na terenie całej Polski*. Te rekordowe udziały rynkowe Soplicy są ogromną zasługą wszystkich wariantów smakowych tej marki, w tym także Soplicy Śliwkowej. Ten ostatni wariant, obecny na rynku od lutego 2014 roku, trafił już do sprzedaży w ilości 100 tysięcy 9-litrowych opakowań.
Inną marką z portfolio CEDC, która świętuje sprzedażowy sukces, jest Żytniówka. W tym roku zanotowała ona rekordowe udziały w swojej historii. Jej udziały wolumenowe wzrosły z 1,4% w okresie od XI 2012 do X 2013, do 2,6% w okresie od XI 2013 do X 2014*. Sprzedaż Żytniówki od początku roku przekroczyła milion 9-litrowych opakowań.
Tym samym, Żytniówka dołączyła do grona innych wiodących marek-milionerów CEDC: Żubrówki i Soplicy.
Na dobry wynik Żytniówki złożyła sprzedaż czystej wódki, jak również dwóch wariantów smakowych: Gorzkiej oraz Gorzkiej z Miętą, które zostały wprowadzone na rynek na początku tego roku.
(informacja prasowa CEDC)

Sliwka_A5

* CEDC za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, rynek całej Polski (zawierający Supermarkety oraz sklepy spożywcze i winno-cukiernicze), udziały w sprzedaży wolumenowej w okresie listopad 2012 – październik 2013 oraz listopad 2013 – październik 2014, kategoria wódka (wg aktualnej definicji Nielsena)

Powiązane artykuły

Alkohole dnia
grappa

Zrobiona z mieszanki różnych wytłoczyn po produkcji win, leżakowana w beczkach z francuskiego dębu. Butelkowana […]

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.