Soplica, jedna z czołowych marek CEDC – wiodącej firmy z branży alkoholowej w Polsce – notuje właśnie najlepszy wynik rynkowy w swojej historii. Podobnym sukcesem może poszczycić się marka ekonomiczna CEDC – Żytniówka.
Udziały wolumenowe marki Soplica wzrosły z 4,6% w okresie XI 2012-X 2013 do 5,9% w okresie od XI 2013 do X 2014, w kategorii wódka, na terenie całej Polski*. Te rekordowe udziały rynkowe Soplicy są ogromną zasługą wszystkich wariantów smakowych tej marki, w tym także Soplicy Śliwkowej. Ten ostatni wariant, obecny na rynku od lutego 2014 roku, trafił już do sprzedaży w ilości 100 tysięcy 9-litrowych opakowań.
Inną marką z portfolio CEDC, która świętuje sprzedażowy sukces, jest Żytniówka. W tym roku zanotowała ona rekordowe udziały w swojej historii. Jej udziały wolumenowe wzrosły z 1,4% w okresie od XI 2012 do X 2013, do 2,6% w okresie od XI 2013 do X 2014*. Sprzedaż Żytniówki od początku roku przekroczyła milion 9-litrowych opakowań.
Tym samym, Żytniówka dołączyła do grona innych wiodących marek-milionerów CEDC: Żubrówki i Soplicy.
Na dobry wynik Żytniówki złożyła sprzedaż czystej wódki, jak również dwóch wariantów smakowych: Gorzkiej oraz Gorzkiej z Miętą, które zostały wprowadzone na rynek na początku tego roku.
(informacja prasowa CEDC)
* CEDC za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, rynek całej Polski (zawierający Supermarkety oraz sklepy spożywcze i winno-cukiernicze), udziały w sprzedaży wolumenowej w okresie listopad 2012 – październik 2013 oraz listopad 2013 – październik 2014, kategoria wódka (wg aktualnej definicji Nielsena)