Żubrówka Rose

tylko dla stref wolnocłowych, likier z trawą żubrówki w butelce, z nutą owoców leśnych, dzikiej róży i jałowca. Aromat przyjemny, jagodowy, kwiatowy, „kobiecy”. W smaku bardzo przyjemnie gra jałowiec, z cierpką nutą tarniny, żurawiny i słodkimi nutami malin i jagód, truskawek. Orzeźwiający finisz, gdzie poza jagodami i jałowcem dochodzi nuta mięty. Przyjemna, lekka kompozycja, idealna do koktajli z tonikiem. Moc – 32%.

Arruco XO

najpierw był Rumnac (rum + cognac), teraz duński blender Jan Vistisen stworzył nowy produkt, jest to mieszanka rumów z Jamajki i Barbadosu oraz gaskońskiego Delord Bas Armagnac XO, z dodatkiem przypraw korzennych. Marka jest duńska, ale butelkowana w Hiszpanii, niedaleko Granady. Aromat jest bardzo słodki, czuć: wiśnie, śliwki, jabłka, maliny i pomarańcze oraz przyprawy korzenne, w ustach dominują pomarańcze z cynamonem i podobnie w lekkim, słodkim finiszu. Moc – 40%.

Longinus Nalewka Szeptuchy

słodka nalewka z kwiatów czarnego bzu. Bardzo przyjemny i bardzo charakterystyczny dla czarnego bzu aromat, tak lekki, jakby to był syrop, nie mocny alkohol. W ustach znakomita równowaga między słodyczą, cierpkością i kwiatowością, do czarnego bzu dochodzi kwaskowa nuta rajskich jabłek. To samo finiszu, choć im dłużej w ustach, tym więcej cierpkości i jabłek. Moc – 30%.

Miodonka Gryczana Beskidzka

elegancka pękata żółta butelka z patentowym zamknięciem. Bardzo przyjemny, naturalny aromat miodu gryczanego i lekka nuta miodów kwiatowych, miodu pomarańczowego. Smak lekki, nie za słodki, kwiatowo-gryczany, miodowy, lekko owocowy. W finiszu miód, delicje, skórki pomarańczowe, ale nie za słodkie. Moc – 28%. Producentem jest Polmos Bielsko-Biała.

Lubelska wystartowała z kampanią Żyj Kolorowo

Lubelska prezentuje nową kampanię – Żyj Kolorowo. Hasło kampanii to bezpośrednie odniesienie do szerokiego portfolio smaków Lubelskiej – cytryna, gruszka, porzeczka, grejpfrut, wiśnia czy żurawina. Bogactwo wariantów sprawia, że sięgając po Lubelską każdy konsument może znaleźć coś w sam raz dla siebie: smaki kwaśne, słodkie, orzeźwiające, leśne a także te bardziej tropikalne. Wszystko to dostępne w lekkiej formule.

Czytaj więcej

Nowa marka – Rajska Cytrusówka

24 lutego na rynku pojawiła się nowa marka – Rajska Cytrusówka. To trzy smaki na bazie cytryny, dopełnione drugim egzotycznym smakiem: mango, limonką lub grejpfrutem. Wprowadzenie do sprzedaży nowej marki „Rajska Cytrusówka” wspierane jest komunikacją w punktach sprzedaży za pomocą materiałów POS oraz specjalnych stref cytrusowych, które są innowacyjnym wyróżnikiem w tej kategorii. Launch Rajskiej Cytrusówki jest wspierany także działaniami w kanałach digital i PR. Rekomendowana cena Rajskich Cytrusówek w kanale sprzedaży tradycyjnej to 4,99 zł za 100 ml, 9,99 zł za 200 ml i 24,99 zł za 500 ml.

Czytaj więcej

Warschauer Liqueur

historia „likieru warszawskiego” sięga końca XVIII lub początku XIX wieku. Były to cenione (i drogie) likiery ziołowe z grupy digestif. Jednym z głównych składników był korzeń kolcorośli, sarsaparilla. Oryginalnie produkowany w Warszawie, potem jednak także na innych terenach, także w Berlinie. W 2019 roku dawną, zapomnianą, recepturę postanowił odtworzyć Bogumił Rychlak. Jego Warschauer Liqueur 1824 5. Sorte ma 47%, użyte botaniki to: cytwar, sarsaparilla, kłącze kosaćca, tatarak i ok. 250 g cukru rafinada na litr (w formie syropu). W zapachu korzennie, cytrusowo, warzywnie: imbir, cytryna, dzięgiel, pietruszka, seler, miód. W smaku masa ziół, imbir, żywiczność, igliwie, tuja, tymianek. W finiszu sosna i tussipec.

Spotkanie z O’Donnell Moonshine

3 lutego w koktajl barze Kita Koguta odbyła się degustacja marki O’Donnell Moonshine. To gama czterech likierów, których receptury i opakowanie nawiązują do czasu amerykańskiej prohibicji. Producentem jest niemiecka destylarnia Sunner z Kolonii, która robi m.in. korn, wódki, jałowcówki, ma też wersję białą O’Donnell Moonshine o mocy 50%. Poszczególne smaki dostępne w Polsce to: Wild Berry – połączenie winogron, malin i jeżyn, Tough Nut – zestawienie orzecha laskowego, karmelu i nugatu z delikatnym posmakiem whiskey, Roasted Apple – łączy świeżość jabłka i lekką nutę cytryny ze słodyczą cynamonu i wanilii, Bitter Rose – połączenie grejpfruta, dzikiej róży i czarnego bzu. Na rynku brytyjskim jest jeszcze wersja Sticky Toffee. Wszystkie rekomendowane są do orzeźwiających koktajli, moc ABV to 20-25%. Polskim wyłącznym importerem marki jest Pravda. Najlepiej podawać z bourbonem lub z wytrawnym winem, które nabiera nut wermutowych.

Czytaj więcej

Riga Black Balzams Cherry

wypuszczona w 2017 roku edycja wiśniowa słynnego likieru ziołowego. Do klasycznej ziołowej receptury, na którą składają się 24 botaniki, dodano soku z wiśni, obniżając moc likieru do 30%. W rezultacie owoce, sok, pestki i cukier całkowicie zdominowały klasyczną gorycz i ziołowość. Dużo słodki nut marcepanu, dużo wiśni.

Wódki i likiery Aprez

13 stycznia w koktajlbarze Kita Koguta odbyła się degustacja wódek i likierów marki Aprez. Marka zadebiutowała pod koniec 2018 roku. To wódki i likiery zestawiane na naturalnych składnikach, ręcznie butelkowane w manufakturze JAGO w Sulejówku, za receptury odpowiada Grzegorz Jakubiec. Z uwagi na niewielką ilość butelek w każdej partii smak i aromaty mogą być nieco różne, zależne od sezonu i botaników. Na serię składa się osiem smaków: Aprez Przepalanka (45%), Aprez Czarny Bez (30%), Aprez Naturalny Miód (35%), Aprez Kawa z Pomarańczą (30%), Aprez Pigwa (30%), Aprez Żubr (40%), Aprez Chrzan (40%) oraz Aprez Likier Jajeczny (20%). Każdy smak znalazł amatora, najwięcej głosów zdobyły jednak pigwa i kawa z pomarańczą.

Czytaj więcej