Orangero

stara marka Marie Brizard. Likier na bazie koniaku o mocy 38%, szkoda, że już nie produkowany. Oleisty, bladożółty. Aromat cytrusowy – pomelo, niedojrzałe pomarańcze, niedojrzałe mandarynki, grejpfrut, do tego gorycz albedo cytrusów. Smak gorzki, dużo bardziej gorzki niż w triple sec, do tego cierpki – kwaśne pomarańcze, pomelo, białe grejpfruty.

Czwarta edycja Whisky & Friends

9 marca odbyła się czwarta edycja organizowanego przez M&P festiwalu Whisky & Friends. W tym roku w hotelu Renaissance na lotnisku Chopina. Edycja absolutnie rekordowa, zarówno pod względem frekwencji, jak i liczby prezentowanych trunków. Przyszło bardzo dużo ludzi, już o 13. zabrakło miejsc w obydwu szatniach. W hotelowej przestrzeni zagościło ponad tysiąc osób. – PO raz pierwszy w tym roku musieliśmy zamknąć sprzedaż biletów, niestety, więcej osób trudno by było komfortowo i bezpiecznie pomieścić – mówi Małgorzata Masiak, koordynatorka festiwalu.

Czytaj więcej

Kenya Gold

kenijski likier kawowy, na rynki europejskie zestawiany w Niemczech przez specjalizujący się w likierach zakład Berentzen na licencji Kenya Liqueuers Nairobi. Aromat przyjemny – zmielonych ziaren kawy. W smaku – za dużo cukru, w finiszu też za dużo, pozostawia jednak przyjemny posmak kawy, cukierków kukułek. Moc – 26,5%.

Degustacja likierów Polska Smakowa

Polska Smakowa to nowa linia AWW. Na razie są trzy smaki – cytryna, pigwa i wiśnia, z czasem pewnie dołączą następne, a także zapewne czysta wódka. Butelki w pojemnościach 0,5 l i 0,1 l widoczne są na stacjach paliw Orlen. W Niemczech czy Austrii takie alkohole tradycyjnie nazywane są sznapsami, bo to nie nalewka i nie likier, a coś do wychylenia po pracy w oszronionym kieliszku. Unia Europejska wszystkie takie trunki zrównała jednak do jednego miana „napojów spirytusowych”, nie zważając na lokalne tradycje – sznapsów, nalewek czy wódek gatunkowych. Polska Smakowa zestawiana jest na naturalnych komponentach, czyli na własnych nalewach na owoce.

Czytaj więcej

Seehund

niemiecki ziołowy likier, recepturę opracowała rodzina Groenefeld, która od 1787 roku prowadzi aptekę – Schwanen Apotheke – w Norden, producentem jest spółka U. Groenefeld GmbH & Co. Lepkie, oleiste, bardzo ciemny kolor herbaciany. Aromat w stylu Jägermeister – zioła, goryczka i skórki pomarańczy, trochę dębiny, kora drzewa, sporo chininy. Smak apteczny, gorzki, dominuje chinina, w tle – goryczka i jodyna. Finisz gorzki, na trawienie jak w likierach boonekamp. Miasteczko Norden leży w pobliżu granicy z Holandią, stąd na etykietach likieru nazwa jest w dwóch językach – po niemiecku i po niderlandzku – De Spykerboor. Poza klasyczną małą buteleczką typową dla gorzkich niemieckich likierów, butelkowany jest także w specjalnie odlewane ozdobne flasze o kształcie foki. Moc, w zależności od wersji – 30 i 32%.

Czytaj więcej

Soplica Morelowa

mętna, jak domowa nalewka na miodzie. Aromat czysty, świeży, bardzo owocowy – morela, ale też: mirabelka, a i mandarynka i skórki słodkiej czerwonej pomarańczy. Smak słodki, ale nie przesadnie – syrop morelowy i brzoskwiniowy, gdzieś w tle wciąż pomarańcze i mandarynki. Finisz jest mniej udany, za mocno przebija przez owoce spirytus. Moc – 30%.

Bell’s Spiced

edycja wypuszczona głównie na rynek Europy Środkowej i Wschodniej. Likier na bazie whisky Bell’s, nalewów na cynamon i inne przyprawy. W aromacie: wanilia, czekolada, jabłka, cynamon. W smaku: jabłka z cynamonem, szarlotka, jabłecznik. Finisz to jabłka z cynamonem w stylu apple pie. Butelkowany z mocą 35% i wyraźnie brakuje mu rozgrzewającego ciepła alkoholu.

Nalewki ze Lwowa

(Наливки зі Львова) to sieć sklepów i barów oraz marka nalewek. Mają swoje punkty we Lwowie, Kijowie, Odessie, Charkowie, Dnieprze i w Warszawie w Blue City. Oryginalny wystrój, pastelowe kolory, grafiki w stylu galicyjskich karykatur, bańki z nalewkami, butelki różnych objętości, od setki zaczynając, możliwość degustacji także w formie „desek degustacyjnych” (4×30 ml dowolnych smaków) – to tworzy klimat. Za koncept odpowiada Holding Akurat – sieć sklepów, restauracji, kawiarni, barów, parków rozrywki, usługi hotelarskie, łowieckie i nalewkarnie. Poza nalewkami robią wina owocowe. Nalewki zestawiane są z naturalnych komponentów na: trawach, ziołach, korzeniach, jagodach, owocach i warzywach, a także kawowe i czekoladowe nalewki. To ponad 30 smaków, moc od kilkunastu procent do ponad pięćdziesięciu, w tym np.: na czerwonych burakach, dyni, korzeniu żeń-szenia, płatkach róż, liściach melisy. Jest kilka oryginalnych kompozycji ziołowych: Karpatski, 12 Ziół, Stary Lwów.

Czytaj więcej

II edycja Wielkiej Uczty Warszawskiej

16-17 lutego Centrum Praskie Koneser (Warszawa, Plac Konesera 2) zaprasza na Wielką Ucztę Warszawską. Druga edycja wydarzenia ma być zimową biesiadą, która „rozgrzeje żołądki i zmysły”. Po raz kolejny uczetnicy zasiądą przy najdłuższym stole w mieście i spróbują dań z całego świata. Kuchnia: amerykańska, azjatycka, europejska w jednym miejscu. Do tego piwa z browarów Hoplala i Koreb, nalewki Staropolskie, wina hiszpańskie. Organizatorzy imprezy zapowiadają też wiele dodatkowych atrakcji. W programie 70 gastronomów, targ spożywczy, warsztaty kulinarne, wykłady specjalistów, pokazy live-cooking znanych kucharzy, atrakcje dla dzieci oraz konkursy z nagrodami. Zapisy: http://wielkauczta.pl/projects/strefa-warsztatowa-polish-your-cooking. Czynne w godz. 12.-20:00.

Pijana Wiśnia

(П’яна Вишня) to ukraiński koncept barowy. Mają swoje lokale we Lwowie i Kijowie, a teraz także w Warszawie przy Nowym Świecie. Wewnątrz wszystko w barwach czerwono-wiśniowych. Wiśniówka nastawiana jest w szklanych baniakach, mocnym alkoholem zalewane są wiśnie razem z pestkami, do tego cukier. Czyli tradycyjna nalewka wiśniowa, tyle, że bardzo lekka, o mocy jedynie 17,5%. Przemiły, naturalny zapach wiśni, pestki, migdałów. W smaku czysta wiśnia, już niemal bez smaku pestki. Cierpka.

Czytaj więcej