Degustacja nowych Krupników

Na lato Marie Brizard rzuciło do sklepów trzy nowe Krupniki – „Letnie Smaki”. Kupiłem w Lidlu, w promocji po 18 zł, dorzuciłem do tego nie znany mi wcześniej smak czerwonej porzeczki. Te letnie mają 28%, w odróżnieniu od letnio-zimowych – 32%. Oryginalny Krupnik miodowy miał zawsze 40%, Krupnik Cytrynowy czy Grejpfrutowy jak się pojawiły w sprzedaży, miały po 36%. Polityka fiskalna państwa doprowadzi konsumenta do rozpaczy. Mam nadzieję, że za mojego życia klasyczny Krupnik nie zostanie wypuszczony w wersji 18%. Próbując nowych receptur dochodzę jednak do przekonania, że moc jest drugorzędna. Krupnik Jeżynowy o mocy 28% prezentuje się naprawdę dobrze jako lekki likier, podczas gdy mocniejszy Krupnik Czerwona Porzeczka dla mnie jest niepijany. I nawet do gotowania raczej się nie przyda.

Czytaj więcej

Bajtra

likier z owoców opuncji, jeden z narodowych likierów Malty, gdzie opuncja jest uprawiana od XV wieku. Owoce zbierane są na przełomie lipca i sierpnia, fermentowane w drewnianych kadziach. Potem do wina z opuncji dodawany jest mocny alkohol i cukier by przerwać fermentację. W aromacie: kwiaty, zielone jabłka, morele, w ustach jeszcze maliny, truskawki, a przede wszystkim poziomki, w finiszu jeszcze marcepan. Smaczne i delikatne, do podawania z lodem w gorące dni. Moc – 21-25%. Producenci m.in.: Zeppi’s, Ogygia, Savina i inni.

Nowości Soplicy

Soplica Przepalana to nowa, słodko-gorzka propozycja marki, bazująca na staropolskich recepturach tradycyjnych przepalanek. – Skierowana jest do osób, które poszukują domowego smaku i autentyczności, cenią to, co tradycyjne i z nostalgią wspominają dawne, domowe przepalanki – mówi Wioleta Chmielewska, junior brand manager marki Soplica. – Dzięki Soplicy Przepalanej Klasycznej i Soplicy Przepalanej z suszem owocowym mamy okazję spróbować wódek inspirowanych recepturami naszych przodków. Dodatkowo warto zauważyć, że jest to alkohol, który smakiem sytuuje się pomiędzy słodkimi wódkami owocowymi, a wytrawnymi wódkami czystymi, tak więc jest idealną opcją dla konsumentów poszukujących czegoś nowego.
Soplicy Przepalana Klasyczna charakteryzuje się smakiem przełamanym goryczką karmelu, zaś Soplica Przepalana z suszem owocowym odznacza się delikatnym, karmelowym smakiem, uzupełnionym nutą suszonych polskich owoców.

Czytaj więcej

Tarniówka Gen. Józefa Bema

Tarnina macerowana w winiaku. W aromacie: jagody leśne, wiśnie, maliny, porzeczki czarne i czerwone, brzoskwinie. W ustach: renkloda, truskawki, poziomki. Bardzo przyjemnie łączy słodycz i cierpkość, czuć wysokiej klasy alkohol i naturalny owocowy macerat. Rzecz absolutnie wybitna, dobrze dobrano moc, gęstość. Jest likierowa, ale w stylu domowej nalewki, nie likierów masowo produkowanych. Nie przepadam za tarniną, ale też nigdy nie piłem nic równie dobrego z tego owocu. Moc – 30%.

Gruppo Campari sprzedaje Carolans i Irish Mist

Nowym nabywcą jest Heaven Hill Brands. Transakcja opiewa na 165 mln dolarów i dotyczy marek Carolans Irish Cream Liqueur, Irish Mist, w tym Irish Mist Liqueur i Irish Mist Whiskey. Przejęcie nastąpi 1 sierpnia. Obie firmy podpisały wieloletnią umowę dystrybucyjną, która gwarantuje Gruppo Campari kontynuację dystrybucji marek na rynkach międzynarodowych z wykluczeniem USA.

Warsztaty wiedzy o nalewkach z Karolem Majewskim

11 sierpnia odbędą się warsztaty z Nalewkami Staropolskimi. Mistrz nalewek z blisko czterdziestoletnim doświadczeniem w ich tworzeniu opowie historii trunku, technikach wytwarzania i sekretach smaku. Uczestnicy będą mieli także okazję spróbować kilkunastu różnych rodzajów wyrobów Karola Majewskiego. Można przynieść swoje wyroby i poddać je ocenie prawdziwego specjalisty w tej dziedzinie. Degustacja: Nalewka z tarniny, Nalewka z czarnej porzeczki, Czeremcha, Wiśniowa wykwintna, Śliwkowo-wiśniowa, Na pędach sosny „Zapach lasu”, Nalewka z ałyczy, Orzechówka, Malinowa „Poranna rosa”, Morela, Jarzębina z tarniną. Koszt: 150 zł. Godz.: 18-21.00. Miejsce: Restauracja Spot, Dolna Wilda 87, Poznań.

Letnia aktywacja Żołądkowej Gorzkiej

Stock Polska przygotował dla konsumentów letnią aktywację, promującą nowy sposób konsumpcji Żołądkowej Gorzkiej – w postaci Chłodnika. Jednym z elementów kampanii jest Cocktail Truck – Chłodzik, który zawita do większych polskich miast, nadmorskich kurortów i na Mazury. Aktywacja rozpoczęła się 17 lipca we Władysławowie i zaplanowana została do końca wakacji.

Czytaj więcej

Degustacja Specjałów Podlaskich

Specjał Podlaski to nowa linia wódek gatunkowych firmy Old Polish Vodka. W karafkach z rżniętego szkła, robione poprzez nalewy na owoce jak tradycyjne polskie nalewki, rozlewane z mocą 40%. Do ich degustowania zasiadłem w restauracji Prodiż Warszawski na Poznańskiej, gdzie na półkach stoi większość produktów firmy Old Polish Vodka (m.in. nalewki, wódki smakowe, Bimber Vodka, Samogon Podlaski i inne).

Czytaj więcej

Dobry czas na Aperol Spritz

CEDC rekomenduje bary, gdzie latem można spędzić czas z aperitivo, włoskim lekkim drinkiem Aperol Spritz. To bardzo popularny we Włoszech orzeźwiający, delikatny drink o słodko-gorzkim smaku, serwowany w proporcjach: trzy części Prosecco, dwie części likieru Aperol i jedna część wody gazowanej. Doskonale pasuje do nieformalnych spotkań, na rozpoczęcie przyjęcia czy po prostu jako miły przerywnik dnia.

Czytaj więcej

Pikromantola

(Πικρομαντολα) likier produkowany w mieście Lixouri na Wyspie Kefalonia, największej spośród wysp na Morzu Jońskim. Producentem jest destylarnia Polykalas, którą w 1897 roku założył Vasilis Polykalas. Pikro znaczy gorzki, a mantola – migdał, likier robiony jest na gorzkich lokalnych migdałach i przypomina włoskie amaretto, tylko jest znacznie bardziej wytrawny.

Ratafia Kaszubska

nowy likier firmy Toorank Polska, zrobiony na owocach, z dużym udziałem przypraw korzennych. Czuć słodycz soku wiśni, a właściwie syropy, gdyż wiśnie przysypano cukrem przed zalaniem ich spirytusem. Ale jest też soczystość i cierpkość jak w dobrej domowej wiśniówce. Silny akcent goździków sprawia, że likier kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia i z piernikiem. Moc – 30%.

Czytaj więcej