PepsiCo i hard seltzer

Koncern PepsiCo od przyszłego roku wchodzi na rynek napojów alkoholowych z własną marką hard seltzer Hard Mtn Dew, która powstaje we współpracy z browarem Boston Beer. PepsiCo postanowiło wykorzystać rozpoznawalność swojej marki Mtn Dew, obecnie napój ten ma ok. 7% udziału w rynku napojów gazowanych w USA. Hard Mtn Dew ma 5% i smak rześki, owocowy – na początek trzy smaki.

RTD wyprzedza w USA mocne alkohole

Według danych IWSR Drinks Market Analysis wartość sprzedaży napojów alkoholowych typu ready-to-drink w 2020 roku była wyższa od wartości sprzedaży mocnych alkoholi, a wszystko wskazuje na to, że już w tym roku przekroczy też wartość sprzedaży wina. Wartość sprzedaży klasycznych RTD wzrosła o 62,3%, a napojów hard seltzers o 130%. Hard seltzers to już 56,7% wartości rynku RTD. Szacuje się, ze w ciągu najbliższych pięciu lat napoje RTD stanowić będą ok. 1/4 rynku sprzedaży alkoholu w USA. Ani się obejrzymy, jak moda na hard seltzers zawita nad Wisłą.

RTD z Loch Lomond

Szkocki producent whisky, Loch Lomond, wprowadza serię lekkich, musujących napojów ready-to-drink w miękkich, smukłych puszkach 330 ml. Oferowane smaki to: Forrit Peach, Lemon and Mint, Forrit Watermelon, Lime and Basil i Forrit Strawberry, Rhubarb and Ginger. Wszystkie o mocy 4,5%. Powstają poprzez połączenie naturalnych składników z neutralnym alkoholem i gazowaną wodą. W Wielkiej Brytanii puszka ma kosztować 2 funty, dwunastopak 14 funtów.

Ketel One RTD

Należąca do Diageo holenderska marka wódki Ketel One wprowadziła trzy wersje napojów alkoholowych typu ready-to-drink. Ich smaki bazują na wprowadzonych w maju wersjach Ketel One: Peach & Orange Blossom, Cucumber & Mint i Grapefruit & Rose. Wersja RTD w puszkach to Ketel One Botanical Vodka Spritz o mocy 3,6%, 73 kalorie.

Haig RTD

Firmowana przez Davida Beckhama, produkowana przez Diageo, whisky grain Haig teraz ma lekką wersję napoju RTD w dwóch smakach: Haig Club Clubman mixed with root ginger ale and lime oraz Haig Club Clubman mixed with crafted cola. Puszki po 330 ml z mocą 5%, w cenach po 2 funty.

Herrerano Seco

napój spirytusowy, niezwykle popularny w Panamie. Lubiany składnik koktajli. Bardzo tani, sprzedawany w liczbie ponad miliona dziewięciolitrowych skrzynek, robiony jak rum – z przefermentowanego soku z trzciny cukrowej. Marka powstała w 1944 roku i należy do rodziny Varela (rok 1908 na butelce odnosi się do daty powstania destylarni). Firma Varela Hermanos S.A. jest m.in. właścicielem marki Ron Abuelo, a wiceprezes firmy, Juan Carlos Varela, był w latach 2014-2019 prezydentem Panamy, a wcześniej m.in. ministrem spraw zagranicznych. Trunek w wersji czystej ma 35% i niezbyt przyjemny zapach rozpuszczalnika. Smak dość ostry, posmak czerwonych owoców. Finisz cukrowy, z nutą kokosa i wanilii. Oferowany także w puszkach RTD w sześciu smakach.