Premierowa degustacja Musztardówki

Zapraszamy 20 czerwca o 19.30 na degustację niezwykłego trunku. Wódka alembikowa gorczycowa to efekt współpracy Michała Płucisza i Łukasza Gołębiewskiego. Ma delikatny smak musztardy. Została wykonana z gorczycy białej, typowej dla upraw w południowej części Polski, pochodzącej z jednej uprawy. Wyprodukowana w jednej małej partii, jednokrotnie destylowana w miedzianym alembiku. Recepturę wódki opracował i czuwał nad destylacją Łukasz Gołębiewski.

Czytaj więcej

Palikot Wódka Czysta Wizytowa

Wódka żytnia, robiona dla Alembik Polska. Przyjemny zapach – kwiatów i owoców sadu, gruszek, kwiatów pomarańczy, ale też lekko przypraw korzennych, zwłaszcza cynamonu, trochę w tle wanilii, jeszcze mleczna czekolada z orzechami laskowymi. W ustach tłusta, kremowa, ale zaraz słodycz jest przełamana przez pieprz i kardamon, trochę migdałów, głogu. Bardzo rozgrzewający, kardamonowy finisz. Moc – 41%.

Probiernia Urbanowicz – historia pisana toastami

17 maja przy Placu Konesera w Warszawie (wejście i witryny od ulicy Białostockiej) otwarta została Probiernia J. Urbanowicz, miejsce odwołujące się wprost do historii Jana Urbanowicza i jego dawnych receptur oraz do tradycji samych probierni, czyli lokali, w których można było degustować lub kupić na próbę niewielkie porcje trunków. Marka oferuje już dwa własne trunki – wódkę żytnią Redaktorską oraz odtworzoną starą recepturę słynnego likieru Mandarin Ginger. W planach są kolejne własne marki. W Probierni można też kupić wiele polskich wódek, okowit, likierów, miodów i win, a także czekolady, czy własnego wyrobu musztardy.

Czytaj więcej

Wódki i inne mocne trunki. Polskie debiuty alkoholowe 2021 roku

Łukasz Gołębiewski po raz drugi w tym formacie przedstawia polskie debiuty alkoholowe. W pigułce autor prezentuje tu wódki, okowity i inne destylaty, które pojawiły się na rynku w 2021 roku. Jest to prawdopodobnie najmniejszy pod względem wymiarów (14×10 cm) przewodnik po polskich nowościach alkoholowych. Jest w nim blisko 600 krótkich informacji o trunkach wraz z notkami degustacyjnymi i ocenami. To swego rodzaju ściąga, pomagająca w zakupie ulubionego trunku.

Czytaj więcej

Koskenkorva Climate Act

Wódka wydestylowana z jęczmienia hodowanego regeneracyjnie, który pobiera CO2 z atmosfery i magazynuje go z powrotem w ziemi. Pochodzi z farmy Jari Eerola w południowej Finlandii. Butelkowana z mocą 40%. Zapach lekki, ale wyraźnie ziarnisty, uprażone ziarno, delikatnie nuta waniliowa, lekko też gorzkość orzecha włoskiego. W ustach bardzo delikatna, słodkawa, tłusta, budyniowa, nuty wiśniowe. Finisz gorzkawy – pestki owoców, orzechy włoskie, migdały, ale też wypieczony wafelek z nadzieniem waniliowym. W Polsce w ofercie Pinot Wine & Spirits.

Kruk i Liwa

Od 28 maja wódka Kruk będzie dostępna w całym Holdingu Liwa, należącym do rodziny Likus. Wódkę Kruk będzie można degustować i zakupić we wszystkich hotelach, restauracjach i delikatesach, są to: Hotel Warszawa, Monopol we Wrocławiu, Monopol w Katowicach, Pod Różą, Hotel Stary i Copernicus w Krakówie, Grand w Łodzi, Vinoteka 13 w Krakowie, Vinoteka 13 – Vitkac w Warszawie i restauracje Concept 13 w Krakowie i Warszawie. Wódka Kruk dostępna jest w dwóch wariantach – z polskiego ziemniaka i polskiego żyta.

Kampania marki Ostoya

Marka Ostoya we współpracy ze Stowarzyszeniem Jestem na pTAK! rusza
z kampanią Duszą w Bieszczadach, sercem w mieście. Kampania ma charakter edukacyjny. Jej celem jest informowanie mieszkańców miast, jak pomagać ptakom. Na stronie marki znajdują się praktyczne informacje na ten temat. W sklepach dostępna jest natomiast specjalna edycja opakowań wódki Ostoya z instrukcją, jak samodzielnie zbudować budkę lęgową. Każdy zakup kartonika wspiera ochronę miejskich ptaków. Gotowe budki lęgowe są także nagrodami w konkursie zorganizowanym na profilu marki na Facebooku. Wsparciem w komunikacji kampanii są influencerzy m.in. Michał Wilczewski znany jako Wujaszek Liestyle, czy Katarzyna Węgrzyn tworząca GdziewPolscenaweekend.

Czytaj więcej

Metody degustacji alkoholi leżakowanych

28 maja w My Story Gdynia Hotel odbędzie się degustacja prowadzona przez Tomasza Milera. Do spróbowania będą: armagnac Bas Armagnac Intemporel 12 ANS, cognac Jean Fillioux Tres Vieux XO, calvados Roger Groult „12 Ans D’Age”, rum Zacapa 23 yo, whisky Glenkinchie 12 yo, wódka ziemniaczana MILER Spirits. Koszt degustacji: 199 zł. Adres: aleja Zwycięstwa 14, Gdynia. Godz. 12.01. Link do wydarzenia.https://krest.pl/pl/degustacje/degustacja-gdynia0522?utm_source=sib&utm_medium=newsletter&utm_campaign=miler_tour_0422&utm_term=gdynia

Wyborowa Tamarindo

Wódka o mocy 37,5% infuzjowana owocem tamaryndowca. Zapach bardzo ciekawy – korzenny, egzotyczny, piżmowy, przypomina arabskie pachnące olejki. Smak jednocześnie kwaśny i pudrowy – cytryna, grejpfrut, ale też pyłki kwiatowe, róże. W finiszu cytrusowe pudrowe cukierki i bardzo duża cierpkość – limonka, grejpfrut. Oryginalne, takiej wódki nie było.

Pawlina Organic

Wódka zbożowa mieszana, uprawy ekologiczne. Produkowane w zakładzie Polanin dla sieci M&P, butelkowana z mocą 40%. Zapach lekki, delikatnie nuta prażonego ziarna zbóż, czy nawet ziaren kawy, suszona śliwka. Smak przyjemny, owocowo-waniliowy, wyczuwalne jabłka, jest też prażone ziarno, wanilia i czekoladowa słodycz. Finisz słodko-pikantny, czekolada z pieprzem, wanilia, wafelek.

Etykiety, jakość i e-commerce

20 kwietnia w dawnej kotłowni zakładu „Koneser” odbyła się konferencja Muzeum Polskiej Wódki pt. „Etykiety, jakość, e-commerce w napojach spirytusowych” z udziałem: Karola Majewskiego, Krzysztofa Maurera i Andrzeja Szumowskiego. Reprezentowane były tym samym trzy najważniejsze narodowe trunki: nalewki, okowity i wódki. Debata skoncentrowała się na jakości i świadomości klienta, właściwie należałoby zorganizować trzy odrębne spotkania, bo każdy temat zasługiwał na dłuższą debatę, a w rezultacie zaproszeni goście nie mieli okazji nawiązać dyskusji, czasu wystarczyło jedynie na krótkie stanowiska i przedstawienie własnych postulatów.

Czytaj więcej

Wolf & Oak Wódka Żytnia z greckim miodem z drzewa truskawkowego

Miód z nektaru kwiatów drzewa truskawkowego, określany również jako miód z chruściny jagodnej, jest rzadki miodem zbieranym w krajach Południa Europy. Chruścina jagodna należy do rodziny wrzosowatych z mięsistymi kulistymi owocami przypominającymi truskawki. Wódka ma delikatny zapach miodowo-owocowy. W smaku jest miodowa słodycz, jest owocowość, jest też pieprzność żyta. Przyjemny finisz, pieprzno-miodowy, jakby z goździkiem, świąteczny. Moc – 39%.

Moskovskaya dla Ukrainy

Amber Beverage Group, właściciel marek Stolichnaya i Moskovskaya, wprowadza szeroko zakrojony rebranding. Stolichnaya butelkowana jest już jako Stoli, Moskovskaya jako Mosko. Firma ma główne zakłady produkcyjne w Rydze, główny właściciel, Jurij Szefler, kiedyś był blisko Jelcyna, skonfiktowany z Putinem, który nie uznał jego praw do marki Stolichnaya. W 2000 roku Szefer uciekł z Rosji, obecnie ma aktywa w wielu częściach świata. Poza zakładami produkcji wódek, likierów, win i win musujących na Łotwie, ma też sieć sklepów w Krajach Bałtyckich, jest właścicielem irlandzkiej whiskey Walsh (marki The Irishman i Writer’s Tears), ma aktywa w Meksyku (mezcal Se Busca, tequile KAH i Cenote), czy w USA (rum Bayou, bourbon Kentucky Owl). Należy do niego legendarny likier Rigas Balzams.

Czytaj więcej

Wolf & Oak Wódka Żytnia z greckim miodem eukaliptusowym

Żytnia wódka dominuje w aromacie – mąka, słodka mąka. I jakaś bardzo dziwne nuta trawiasta. W smaku jeszcze bardziej dziwne. Już nie ma żyta, jest słodycz miodu i niezwykła rześkość, jak eukaliptus, mentol. W finiszu powraca posmak wódki żytniej – mąki, chleba, ale z miodem i z liśćmi mięty. Niezwykłe. Miód eukaliptusowy ma zawsze rześki, mentolowy smak i to się w tej wódce udało znakomicie oddać. Moc – 38%.