Czysta Nadbużańska

nowa marka wódki, robiona dla Cieleśnica S.A. przez zakład Surwin z ziemniaków, o mocy 41,6%. Butelka przywodzi na myśl wina mozelskie i destylaty z tamtego regionu. Zapach jest mineralny, ziemisty, płatki kartoflane, zioła. W smaku słodka, delikatna, ale ze sznytem, jest nuta mineralna i owocowa, czuć papierówki, zielony orzech włoski, lekko czerwone owoce. Finisz delikatnie rozgrzewa korzennością, ale głównie wypełnia usta waniliową słodyczą.

Polska Wódka Starzona w beczkach Tempranillo Batch 4/2020

czwarte napełnienie z 2020 roku, piąte w ogóle, wciąż eksploatowane są beczki po tempranillo. Surowy aromat wódki z beczki, w stylu Starki, nuty kiszonki, lakieru, lekko popiół, wiśnie, sól, nuty szpitalne, ale też kakao. Smak grzybowy, soja, mech, generalnie umami, masa drożdży, rodzynki, daktyle, penicylina, suszone czarne rodzynki, kawa, kakao. Finisz jest bardziej szlachetny niż smak, słodko-cierpki, sporo wiśni, jabłka, pigwa, tytoń, sól, oliwki. Rozgrzewające, moc – 51,6%.

WyBUHowa

wódka z suszem konopnym, którą firmują Janusza Palikot i Kuba Wojewódzki. Zapach lekki, słodkawy, konopie delikatnie wyczuwalne, znacznie mniej niż w klasycznych konopnych wódkach. Smak nieco mineralny, nieco oleisty (zielone oliwki), trawa cytrynowa, czereśniowa słodycz. W finiszu znajdziemy też nuty chmielu, cytrusowość, sól, pieprz, wciąż zielona oliwka. Smaczna i ciekawa wódka. Moc – 43%.

Ice Floe

nowa wódka czysta z Wielkopolskiej Manufaktury Wódek w Murowanej Goślinie. Aromat kredowy, gipsowy i słodki. Bardzo przyjemny, delikatny, słodki smak – waniliowa, mleczna, wafelek z wanilią. Posmak słodki, owocowy – słodkie czerwone jabłka, morele i kredowość, orzechy włoskie. Moc – 40%.

Palikot wysyła wódkę w kosmos

Janusza Palikot i Kuba Wojewódzki zaprezentowali wódkę z suszem konopnym. Wódka wyBUHowa to nowy produkt BUH Distillery, od 30 czerwca dostępna w sieci sklepów Żabka oraz w sklepie online Browaru Tenczynek, będzie też sprzedawana w restauracjach i pubach. Moc – 43%, cena 65-80 zł za 0,5 l. Powstała przez połączenie rektyfikatu zbożowego z okowitą z piwa BUH z Browaru Tenczynek.

Czytaj więcej

Misiewiczówka bez zezwolenia

Jak podały media, do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy trafił akt oskarżenia przeciwko Bartłomiejowi Misiewiczowi za reklamowanie i sprzedawanie wódki Misiewiczówka bez wymaganego zezwolenia. Postawiono zarzuty z Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Według oskarżyciela, „w okresie od 31 stycznia 2020 roku do 17 września 2020 roku na ogólnodostępnym profilu na portalu twitter.com i stronie internetowej www.misiewiczówka.pl publicznie reklamował wódkę Misiewiczówka i sprzedawał ją bez wymaganego zezwolenia”.

Czytaj więcej

Mazurska Manufaktura tokenizuje wódkę Bielik Potato

Mazurska Manufaktura S.A., producent kraftowych alkoholi mocnych oraz piwa, tokenizuje kolejną produkcję alkoholu ze swojego portfolio. W maju wystartowała tokenizacja pierwszego rozlewu reaktywowanego przez spółkę piwa Bractwo z Browarów Bydgoskich, a 7 czerwca ruszyła tokenizacja limitowanej produkcji nowości od Mazurskiej Manufaktury – wódki ziemniaczanej Bielik Potato.

Czytaj więcej

Bieszczadzka Wódka Żytnia

żytni spirytus z Destylacji Polskich, woda ze źródła z Humisk, zestawiana przez firmę Manufaktura Nalewek. Aromat przyjemny, zbożowy, ziarna, lekko kolendry. Smak w pierwszej chwili słodki, waniliowy, ale potem czuć pieprzne, ostre nuty żyta. Moc – 40%. Pod marką Bieszczadzka butelkowana jest także Przepalanka o mocy 40%.

Zmiany w Muzeum Polskiej Wódki

Z powodu pandemii przez 200 dni Muzeum Polskiej Wódki było zamknięte. Ten czas wykorzystano na nowe aranżacje wnętrz. powstała Akademia Polskiej Wódki, opracowano wielojęzyczne audio-przewodniki, co pozwoli na indywidualne zwiedzania bez przewodnika. W sklepiku z pamiątkami będą spersonalizowane pamiątki, które będzie się zamawiało przed zwiedzaniem. Powstają dwie interaktywne sale degustacyjne. Dawna restauracja Zoni, czyli zabytkowa kotłownia warszawskiego Konesera, będzie powierzchnią imprezowo-konferencyjną. Oddany zostanie taras widokowy i ogródek. Ceny biletów pozostały bez zmian.

Czytaj więcej

Jakość, znakowanie i kontrola wódek

9 czerwca w Muzeum Polskiej Wódki odbył się webinar „Jakość, znakowanie i kontrola wódek na polskim rynku”, który zorganizowało Stowarzyszenie Polska Wódka. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął minister rolnictwa i rozwoju wsi, Grzegorz Puda oraz Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Partnerami wydarzenia zostały Związek Gorzelni Polskich i Muzeum Polskiej Wódki.

Czytaj więcej

Oxyma Wódka Anyżowa

od lat brakowało na polskim rynku anyżówki, jest takie przekonanie, że Polacy anyżu nie lubią… Wódka powstała w Podkarpackiej Destylarni Okowity, dwa miesiące maceracji anyżu gwiaździstego, barwa karmelowa, naturalna. W przeciwieństwie do pastisu, ouzo czy raki nie mętnieje po dodaniu wody. W zapachu jest też nuta dębowa, orzechowa, anyż wcale nie jest tu samotnym aromatem. Może jeszcze nuta kopru włoskiego… Trochę w zapachu jak skandynawskie akwawity. Smak słodki, wyraźnie anyżowy, choć czuć też kmin, jak czarny chleb z kminem. Rozgrzewający finisz – jest słodycz, jest lekko pikantnie. Doskonale zrobiona anyżowa wódka, do podawania w zmrożonym kieliszku, do śledzia idealna. Moc – 44,3%.

Nowa linia Belvedere

LVMH wprowadza nową linię wódek Belvedere Organic. Trzy nowe smaki to infuzje: Blackberry & Lemongrass (jeżyna, trawa cytrynowa i nieco szałwii), Lemon & Basil (cytryna, bazylia i nieco czarnego bzu) oraz Pear & Ginger (gruszka, imbir i odrobina miodu lipowego). Bazowy alkohol to żytnia wódka, butelkowane z mocą 40%. Owoce i botaniki mają certyfikaty organic i koszerności, są bez cukru, gluten-free.

3 lata Muzeum Polskiej Wódki

Dla odwiedzających gości 12 czerwca przewodnicy Muzeum Polskiej Wódki przygotowali specjalne, jubileuszowe wersje zwiedzania VIP. Tego dnia bowiem przypadają trzecie urodziny Muzeum. Z tej okazji na fanpagu Muzeum Polskiej Wódki wystartował także konkurs na urodzinowy koktajl.
Muzeum Polskiej Wódki to tradycja w nowoczesnym wydaniu, a urodzinowe atrakcje, jak twierdzą ich pomysłodawcy – przewodnicy i barmani – ową dewizę mają podkreślić. Patronat nad wydarzeniami objęło Stowarzyszenie Polska Wódka.

Czytaj więcej