VI Ogólnopolski Salon Win i Alkoholi M&P

8 października, tradycyjnie w Fortecy, odbył się VI Ogólnopolski Salon Win i Alkoholi M&P. Jak co roku, przyszły tłumy. Kilka tysięcy osób – posiadaczy kart stałego klienta sieci sklepów M&P – bawiło się w podzielonych tematycznie salach, w surowej scenografii dawnej carskiej twierdzy.


– To ma być święto dla naszych klientów, dlatego serwujemy bardzo dobre alkohole bezpłatnie, a dodatkowo dajemy zniżkę na zakupy w naszych sklepach – mówi Mirosław Pawlina, właściciel M&P. – Czy to się opłaca? Biznesowo nie bardzo, wizerunkowo na pewno. Nie pobieramy opłat od wystawców, mówimy im – zamiast płacić za stoisko, przeznaczcie część budżetu promocyjnego na rabaty dla naszych klientów. Tylko dzięki temu możemy zaproponować ceny na luksusowe alkohole niższe nawet o 50%. Ale bywało w latach poprzednich tak, że popyt przerastał nasze szacunki, wtedy musimy sami dokładać do rabatów. Dlatego finansowo październik może nie jest naszym najlepszym miesiącem, jest wielka sprzedaż i zerowa lub minusowa marża. Traktuje to jednak jako misję oraz jako formę docenienia naszych najbardziej lojalnych klientów – mówi Mirosław Pawlina.
W tym roku salon gościł ok. 50 producentów z całego świata. Najsilniejsze przedstawicielstwa miały tradycyjne winiarskie regiony – Włochy, Hiszpania i Francja, ta ostatnia trochę skromniej, brakowało zwłaszcza burgundów. Były wszystkie rodzaje win, w tym wiele absolutnie wybitnych. Były wina wzmacniane – porto, madera, sherry, w tym z najwyższej półki. Wizerunkowo ciekawie zaprezentowała się winnica Recanti z Izraela, dużym zainteresowaniem cieszyły się wina z Nowej Zelandii, ale były też winnice z: Austrii, Niemiec, Portugalii, a także z: USA, RPA, Argentyny, Urugwaju, Australii czy Chile.
Osobną ekspozycję zajęli producenci mocnych alkoholi – whisky ze Szkocji, Irlandii i Japonii, bourbon z USA, pastis i absynt z Francji, koniaki, rumy z Dominikany, grappa i likiery z Włoch, likiery z Holandii.
Tegorocznej edycji Salonu Win i Alkoholi M&P towarzyszyło wydanie katalogu z ofertą dystrybucyjną M&P – ponad 400 stron, świetnie zredagowanych, takiego katalogu nie ma obecnie żaden dystrybutor w Polsce!

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.