Wino do sushi

Oroya Sushi Wine to wino stworzone przez japońską enolożkę Yoko Sato. Zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o sushi – idealnie wydobywa i podkreśla jego walory smakowe. Tę nowość w portoflio Henkell Freixenet Polska można już znaleźć na sklepowych półkach. To jedno z pierwszych win zaproponowanych w ramach międzynarodowego projektu – World Wine Project. Grupa Henkell Freixenet ma czym zaskakiwać koneserów dobrego wina – jest właścicielem wielu prestiżowych winnic na całym świecie. Ciekawych win będzie zatem więcej.

Nowość w kategorii win
Cel był jeden: stworzyć wino, które będzie idealnie wydobywało i podkreślało walory smakowe sushi – najczęściej zamawianej potrawy kuchni japońskiej w Polsce. I tak powstała Oroya.
– Oroya Sushi Wine to wino stworzone przez japońską enolożkę Yoko Sato, a kto, jak nie Japończycy, wiedzą jaki trunek jest najbardziej odpowiedni do sushi! – mówi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska. – Yoko pracuje w hiszpańskiej winnicy Segura Viudas i właśnie w tym kraju powstało wino. Wytworzone zostało z trzech odmian winogron: Airen, Macabeo i Mascatel. Wino ma przyjemny, egzotyczny aromat orientalnych przypraw z dodatkiem wyraźnych nut cytrusów, zielonych jabłek i kwiatów. Dzięki swojej subtelności idealnie wydobywa i podkreśla walory smakowe sushi. Co bardzo ważne, jest świetnym uzupełnieniem dla tego dania, jednocześnie nie dominuje nad wyrafinowanym i dość delikatnym smakiem ryby. Oroya sprawdzi się również w połączeniu z owocami morza, smażonymi i pieczonymi rybami, delikatnymi przekąskami oraz sałatkami – mówi Tomasz Potrzebowski.

Fenomen sushi
Skąd pomysł na wino do sushi? Sushi to najczęściej zamawiana potrawa kuchni japońskiej w Polsce. To stale rosnący i rozwijający się segment. Z roku na rok dostępność sushi jest też coraz większa, danie pojawiło się w ofercie wielu dyskontów. Za co Polacy kochają sushi? To zdrowy, lekki i pyszny posiłek, sprzyjający długim rozmowom, idealny na rodzinny obiad, kolację z przyjaciółmi czy służbowy lunch. A wybór składników jest tak bogaty, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Światowy projekt winiarski
Oroya to jedno z pierwszych win zaproponowanych szerokiemu gronu konsumentów i kontrahentów – zarówno w kanale nowoczesnym, jak i HoReCa – w ramach międzynarodowego projektu firmy Henkell Freixenet Polska – World Wine Project. Chodzi o zaskakiwanie koneserów win propozycjami nieoczywistymi, wyszukanymi.
– Jesteśmy we wszystkich kanałach sprzedaży, a nasza oferta jest szeroka – mówi Tomasz Potrzebowski, koordynator projektu. – Bazujemy na globalnych zasobach Grupy Henkell Freixenet. W 2019 roku, po połączeniu z firmą Freixenet, staliśmy się właścicielami wielu winnic na całym świecie oraz uznawanych w świecie winiarskim marek butikowych. Wina z tych winnic uzyskują najwyższe noty w opinii krytyków oraz prestiżowych magazynów winiarskich. Hiszpańskie DNA firmy w pewien sposób określa kierunek poszukiwań. Oferta produktowa jest zatem oparta o wina z Hiszpanii, jednak nie zabraknie w niej trunków z innych krajów i regionów winiarskich. Francja, Niemcy, Argentyna również będą miały swoją reprezentację. Bliskie polskim sercom wina węgierskie i morawskie także znajdują tu miejsce – zapewnia Tomasz Potrzebowski.
Grupa Henkell Freixenet ma własne winnice w najważniejszych winiarskich krajach świat – m.in. w: Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech, a także w Chile, Argentynie, RPA oraz Nowej Zelandii. Dlatego zaproponowanie klientom unikalnego asortymentu win z całego świata – a to cel World Wine Project – nie będzie trudnym zadaniem.
– Nie chcemy sprowadzać win, które są jedynie dobre, wystarczające, poprawne – mówi Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. – Zależy nam na wprowadzaniu marek, które mają szanse odegrania ważnej roli. W czasach, kiedy zanikają różnice między społeczeństwami, wierzymy, że polski konsument, krok po kroku, staje się w swoich zachowaniach zakupowych podobny do innych Europejczyków. Chcemy więc dostarczać – kanałom dystrybucji i polskiemu klientowi – wina, które odniosły sukces na rynkach światowych, bo jesteśmy przekonani, że podobnie będzie w Polsce – uważa Joanna Semczuk.
Oroya Sushi Wine w pojemności 0,75 l dostępne jest w szerokiej dystrybucji od 1 marca br. Cena rekomendowana to 19,95 zł.

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.