Spirits, Wydarzenia
wódka

Żubrówka Czarna prezentuje drugą odsłonę projektu artystycznego „Czarna Polana”

Żubrówka Czarna prezentuje drugą odsłonę projektu artystycznego „Czarna Polana”

Udostępnij:

„Każdy z nas ma swoją naturę. I jest też natura, którą ma każdy z nas” – pod tym hasłem startuje druga edycja Czarnej Polany, projektu artystycznego pod mecenatem Żubrówki Czarnej. Tytułowa Czarna Polana jest miejscem dialogu, w którym spotykają się różne dziedziny sztuki, a na bazie ich współpracy rodzą się dzieła inspirowane relacją człowieka z naturą. Twórcy poruszają problem technologii, mediów społecznościowych i otaczających nas innowacji. By opowiedzieć tę historię, na Czarnej Polanie spotkali się legendarny muzyk i wokalista – Muniek Staszczyk, światowej sławy reżyser i animator – Tomasz Bagiński, projektant Michał Łojewski, twórca innowacyjnej marki odzieżowej UEG oraz projekt muzyczny Albo Inaczej.


– Czarna Polana od początku była projektem, który ma na celu łączyć ludzi z bardzo różnych światów – komentuje Tomasz Bagiński. – Dla mnie jest to tak naprawdę miejsce dialogu, gdzie spotykają się ludzie o różnej wrażliwości, o różnych wartościach, a na Czarnej Polanie są w stanie usiąść i ze sobą porozmawiać, kooperować. Dlatego już drugi rok z rzędu łączymy artystów z różnych dziedzin i próbujemy stworzyć coś zupełnie nowego.
W nowej odsłonie projektu „Czarna Polana” znowu zobaczymy teledysk autorstwa Tomasza Bagińskiego. Tym razem jednak jego motywem przewodnim jest pytanie, czy w natłoku technologii, zwykły człowiek potrafi jeszcze znaleźć czas, aby cieszyć się otaczającą go naturą i innymi ludźmi. Tytułowa Czarna Polana jest metaforą miejsca, gdzie technologia traci swoją władzę nad człowiekiem, nadal pozostając częścią jego życia. Za warstwę muzyczną klipu odpowiedzialna była ekipa Alkopoligamii w ramach projektu Albo Inaczej. Jest to wyjątkowy koncept muzyczny, w którym klasyka polskiego rapu ujęta zostaje w ramy zupełnie nowych aranżacji – jazzowych, popowych lub elektronicznych. Do przekazania idei Czarnej Polany wykorzystano utwór „Co to za miejsce?” z debiutanckiej płyty donGURALesko z 2002 roku. Opowieść o szarości i coraz większym tempie życia oraz refleksji nad sensem egzystencji wyśpiewał w rockowej wersji Muniek Staszczyk, obecny na muzycznej scenie od ponad 35 lat. Wokalista, autor tekstów i lider T.Love wystąpił także w samym teledysku.
„Czarna Polana” to jednak nie tylko sfera muzyczna i wizualna. W tym roku projekt ma o wiele szerszy zakres, a jego idea rozszerza się także na kolekcję ubrań polskiej marki UEG. Michał Łojewski, projektant i założyciel UEG, przygotował limitowaną kolekcję ubrań inspirowanych naturą. Jej design nawiązuje do struktury spękanego węgla drzewnego, którym filtrowana jest Żubrówka Czarna. Szczeliny w węglu symbolizują płynącą przez Puszczę Białowieską wodę oraz dodany do niej w procesie produkcji spirytus pszeniczny. To właśnie te 3 elementy tworzą łagodną naturę Żubrówki Czarnej. Projekt wspierany też będzie konkursem dla konsumentów zatytułowanym „Czarna Polana pełna nagród”, w którym do wygrania będzie limitowana kolekcja odzieży marki UEG oraz eleganckie zestawy degustacyjne Żubrówki Czarnej.
Na zakończenie Czarnej Polany planowane jest otwarcie Showroomu w centrum Warszawy przy współpracy z grupą mediową Newonce. Na miejscu będzie można zobaczyć kolekcję UEG, teledysk, spotkać się z Twórcami oraz osobiście sprawdzić co zainspirowało twórców do zaangażowania się w projekt.
Za produkcję teledysku odpowiedzialny jest dom produkcyjny Dobro, a za postprodukcję Platige Image. Koncepcję tegorocznej „Czarnej Polany” i plan komunikacji przygotowały agencje Feeders i 2012. Za promocję w mediach odpowiada agencja Fabryka Marketingu.
Więcej informacji nt. projektu można znaleźć na stronie www.czarnapolana.pl oraz na profilu marki na Facebook’u.

Powiązane artykuły

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana w październiku 2025 roku z mocą 55%, whisky najpierw cztery lata spędziła w beczkach […]

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana we wrześniu 2025, już 28. edycja Springbank 12YO CS. Leżakowana wyłącznie w beczkach po […]

Degustacje, Degustujemy
degustacje

Podczas Festiwalu Warsaw Spirits Competition będzie można wziąć udział w limitowanej degustacji jednej z Beczek […]

Lektury
recenzje, wino

Najnowsza książka Tomasza Prange-Barczyńskiego mówi o tym jak łączyć potrawy z winem i wina z […]

Wydarzenia
rynek

CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]

Alkohole dnia
grappa

Zrobiona z mieszanki różnych wytłoczyn po produkcji win, leżakowana w beczkach z francuskiego dębu. Butelkowana […]

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.