Spirits, Wydarzenia
wódka

Żubrówka Czarna z muralem

Żubrówka Czarna z muralem

Udostępnij:

Żubrówka Czarna już po raz trzeci stała się inspiracją do stworzenia artystycznego projektu „Czarna Polana”. Ta edycja różni się jednak od poprzednich i ukazuje się pod hasłem „Czarna Polana filtruje”. Premiera projektu przypadła na 11 marca, można go zobaczyć w formie muralu samym centrum Warszawy, na dedykowanej stronie internetowej oraz w kanałach społecznościowych marki Żubrówka Czarna.

– Tradycja Żubrówki Czarnej wywodzi się z przyrody, której doświadcza się w szczególny sposób. Chcieliśmy, by to doświadczenie, stało się udziałem ludzi mieszkających w mieście. Stąd inspirowany naturą wygląd muralu, ale i jego wyjątkowe działanie, które sprawia, że wszystkim oddycha się lżej czystszym powietrzem – mówi Monika Grudniak, brand manager marki Żubrówka Czarna.
Mural, który można zobaczyć w Warszawie przy ul. Piękna 49 (naprzeciwko Hali Koszyki), przedstawia postać człowieka–mistrza, który opanował filtrację do perfekcji. Jednak czystości, którą udało mu się uzyskać nie zachowuje tylko dla siebie. Pragnie się nią podzielić z innymi. Mural łączy w sobie pierwotną, nieskazitelną czystość płynącą z natury i postać, która jest głównym motywem obrazu. Pokazuje wyjątkową symbiozę człowieka z naturą. A co najważniejsze – oczyszcza zanieczyszczone powietrze.
– Sama ilustracja posiada wewnętrzną dynamikę, zasygnalizowaną poprzez trzy elementy: wir z kropel wody i liści, symbolizujących naturę oraz tajemniczej złotej poświaty, spajającej otoczenie – mówi Patryk Hardziej, autor muralu.
Patryk Hardziej to znany na arenie międzynarodowej ilustrator i projektant grafik. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, organizator kursów projektowania, pomysłodawca oraz kurator Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych i Międzynarodowej Wystawy Polskiego  Designu, przyznaje, że praca nad muralem była niełatwym, ale ciekawym wyzwaniem.
– Jak pokazać sens procesu filtracji oraz oddać charakter „Żubrówki Czarnej”? Okazało się, że wystarczy uwolnić wyobraźnię i połączyć obraz z faktycznym działaniem.​ Przede wszystkim mamy tu do czynienia z prawdziwą filtracją. Farba zastosowana do namalowania ilustracji posiada szereg właściwości, pozwalających na wchłanianie tlenku azotu, dwutlenku siarki oraz szkodliwych pyłów, co wpływa na jakość powietrza w okolicy muralu – dodaje artysta.
Kampanii towarzyszy szereg aktywacji w sklepach oraz konkurs. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy dokonać zakupu Żubrówki Czarnej, zachować paragon i zarejestrować go na www.czarnapolana.pl. ​Do wygrania atrakcyjne nagrody. Konkurs trwa od 8 marca do 25 kwietnia.
​Koncepcję tegorocznego projektu „Czarna Polana” i plan komunikacji przygotowała agencja GoldSubmarine. Więcej informacji nt. projektu można znaleźć na stronie www.czarnapolana.pl oraz na profilu marki na Facebooku.

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.