Według rankingu magazynu Shanken’s IMPACT, Żubrówka była w 2020 roku trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie. W porównaniu z poprzednimi zestawieniami, Żubrówka wyprzedziła m.in. markę Absolut.
Żubrówka trafiła do elitarnego grona wódek, których sprzedaż osiągnęła przynajmniej 10 milionów 9-litrowych skrzynek. W 2020 roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie 90 mln litrów Żubrówki, czyli o ponad 3% więcej niż w 2019 roku.

Największe marki wódek na świecie w rankingu IMPACT

Miejsce

Marka

Producent

Sprzedaż 2020 w mln 9l skrzynek

Zmiana sprzedaży vs. 2019

1

Smirnoff Diageo, Wlk. Brytania

25,0

-2,0%

2

Tito’s Fifth Generation, USA

10,5

+17,5%

3

Żubrówka CEDC, POLSKA

10,0

+3,1%

4

Absolut Pernod Ricard, Francja

9,6

-14,0%

5

Hlibniy Dar Bayadera Group, Ukraina

8,0

+1,0%

6

Khortytsa Global Spirits, Ukraina

7,5

-6,0%

7

New Amsterdam E&J Distillers, USA

6,2

+26,8%

8

Nemiroff Nemiroff Vodka, Ukraina

5,1

+11,5%

9

Svedka Constellation Brands, USA

4,7

+4,4%

10

Soplica CEDC, POLSKA

4,3

+2,4%

Piat’ Ozer Alcohol Siberian Group, Rosja

4,3

-0,4%

Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką w rankingu IMPACT. W czołowej dziesiątce znalazła się również inna marka z Polski – Soplica – z łączną sprzedażą 4,3 miliona 9-litrowych skrzynek (2,4% wzrostu w porównaniu do sprzedaży w roku 2019).
Ogółem, wśród 100 największych marek alkoholi na świecie znajdujących się w zestawieniu IMPACT, najwięcej przedstawicieli ma whisky (32), a wódki są drugą najliczniej reprezentowaną kategorią (25 marek). W czołówce znalazły się też rumy i brandy oraz gin. Część marek to lokalne napoje spirytusowe. Najlepiej sprzedającym się mocnym alkoholem na świecie jest Jinro – marka soju, o globalnej sprzedaży 495 mln litrów.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail