najbardziej znana marka wódki destylowanej w Finlandii. Wprowadzona na rynki w 1970 roku jest znakiem firmowy kraju. Powstaje ze starannie wyselekcjonowanych sześciorzędowych źdźbeł jęczmienia i naturalnie czystej wody lodowcowej, pozyskiwanej w miejscowości Koskenkorva. Obecnie marka jest własnością amerykańskiej firmy Brown-Forman Corporation i należy do najczęściej sprzedawanych na całym świecie. Pod względem wielkości spożycia Finlandii Polska zajmuje pierwsze miejsce. Specjalnie na rynek polski robiona jest Finlandia żurawinowa barwiona na czerwono – Finlandia Redberry Fusion, jest też żurawinowa w wersji bezbarwnej – Finlandia Cranberry Fusion. Czysta wódka, Finlandia Classic, ma 40% jest bardzo łagodna i neutralna w smaku, jest też Finlandia 101 o mocy 50,5% oraz wyjątkowo udana Finlandia Platinum, o łagodnym słodowym smaku – filtrowana przez świeże brzozowe drewno, sprzedawana w limitowanych, numerowanych partiach. Wersje aromatyzowane, poza żurawinową to: czarna porzeczka – Finlandia Blackcurrant, grapefruit – Finlandia Grapefruit, limonka – Finlandia Lime, mango – Finlandia Mango, mandarynka – Finlandia Tangerine, malina – Finlandia Raspberry, zioła – Finlandia Spices. Butelka zwana ice bottle została pierwotnie zaprojektowana przez fińskiego projektanta Tapio Wirkkali, w 2003 roku nową butelkę zaprojektował Harri Koskinen, jeden z czołowych fińskich projektantów szkła. Jej cechą charakterystyczną jest miejscowo przyprószone szkło, które ma imitować szron. W 2012 roku wprowadzono na rynek trzy smaki napojów alkoholowych ready-to-drink na bazie wódki Finlandia, sprzedawanych w eleganckich wąskich puszkach – Finlandia Frost, o smakach: limonki, grapefruita i żurawiny – moc 4,4%.