Gin kupowany coraz chętniej

Jak podaje „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014” 28% Polaków w skali roku pije gin, chociaż nie jest to trunek popularny, pity raczej okazjonalnie, a 42% twierdzi wręcz, że smaki ginu mu nie smakuje. Przychylniejszym okiem na gin patrzą kobiety – 5% i osoby w wieku dojrzałym, mężczyzn pijących jałowcowy trunek jest 3%. Sprzedaż w 2013 roku kształtowała się w wysokości 1,95 mln l, co dawało kwotę 119 mln zł. Z badań KPMG wynika, że gin z roku na rok będzie kupowany częściej i nie bez znaczenia ma w tym względzie jego znaczenie jako składnik koktajli.

Na ilustracji słynna rycina Williama Hogartha „Gin Lane” z 1751 roku, pokazująca zgubne skutki nadużywania ginu.

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.