„Drink More Water” to międzynarodowa kampania edukacyjna, której celem jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Inicjatywa wywodzi się z 13-letniego programu grupy Pernod Ricard – Responsible Party, który jest realizowany m.in. we współpracy z Erasmus Student Network.
Od kilku lat kampania edukacyjna „Drink More Water” obecna jest również w Polsce. Pojawia się m.in. na juwenaliach oraz innych wydarzeniach studenckich i licznych wydarzeniach kulturalnych. W 2025 roku stoisko „Drink More Water” z dystrybutorami wody i z prostym przekazem – baw się, ale z głową było obecne m.in. na Juwenaliach Śląskich, Ursynaliach w Warszawie, Juwenaliach Poznańskich, Wawa Student Festiwalu i Bachanaliach w Zielonej Górze. Uczestnicy akcji bardzo chętnie korzystali z wody – zespół kampanii szacuje, że tylko podczas tych wydarzeń przekaz dotarł do ok. 110 tysięcy osób.
– Podczas wydarzeń, na których gościmy, uświadamiany młodym dorosłym, że można bawić się i dobrze i odpowiedzialnie. Chcemy docierać do nich na ich zasadach, dlatego na wydarzeniach zatrudniamy ambasadorów w ich wieku, by komunikacja odbywała się w modelu peer-to-peer. Kampania „Drink More Water” to więcej niż tylko zachęta do picia wody, to zaproszenie do świadomych wyborów i rozwagi. Pokazujemy, że odpowiedzialność może być częścią dobrej zabawy, bo to często drobne wybory – jak szklanka wody – sprawiają, że wieczór dobrze się kończy i wspomina – mówi Kamila Czaban, odpowiedzialna za projekt „Drink More Water” w Wyborowa Pernod Ricard.
Poza imprezami stricte studenckimi, kampania obecna była w minionych miesiącach także na innych wydarzeniach, m.in. na: Gali EFFIE, Złotych Spinaczach, 30-leciu Miedzy Nami, Sunreef Yachts czy jubileuszu Teatru 6. Piętro. Dzięki tym aktywacjom kampania dotarła do kolejnych 5 tysięcy uczestników. Latem planowane są następne wydarzenia z udziałem strefy „Drink More Water” – m.in. na festiwal Nowa Muzyka Tauron, Olsztyn Green Festival, Wisłoujście Gdańsk czy warszawski „Co Jest Grane”.Działania edukacyjne w ramach programu „Drink More Water” prowadzone są w maju i czerwcu, czyli wtedy, gdy młodzi dorośli zaczynają intensywnie brać udział w wielu często masowych wydarzeniach, a także w mediach społecznościowych, gdzie przekaz kampanii dociera do około 75% grupy docelowej. W stylu bliskim Gen Z, kampanijny Instagram i Facebook są miejscami, gdzie mówi się o imprezach, ich granicach i zasadach odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Kampania „Drink More Water” to również działania edukacyjne skierowane do pracowników firmy. W ramach wewnętrznej komunikacji Wyborowa Pernod Ricard realizowane są cykliczne szkolenia, a także newslettery, które w lekki i angażujący sposób uświadamiają, że popularne przekonania o alkoholu często mijają się z faktami („alkohol rozgrzewa”, „kawa trzeźwi”). Firma regularnie promuje konkretne porady dotyczące odpowiedzialnych zachowań – zarówno z perspektywy gospodarza imprezy, jak i gościa.