charakterystyczny czarny byk jest najbardziej rozpoznawalnym znakiem mocnych trunków rodem z Hiszpanii. Jego gigantyczne postaci zajmujące powierzchnię 200 mkw. każdy, rozstawione są w blisko 100 miejscach w całym kraju i reklamują brandy Veterano z destylarni Osborne. Pierwszy taki byk, wysoki na 7 metrów, stanął w 1957 roku. W 1997 roku wydano dekret, w którym stwierdzono, że ogromne reklamy Veterano stanowią „integralną część krajobrazu Hiszpanii”. Firma Osborne powstała w 1772 roku, wówczas jednak produkowano tu wina oraz rodzimy destylat z wytłoków winogron – aguardiente i słaby spirytus winny jednokrotnej destylacji – holandas, wykorzystywany współcześnie do wytwarzania brandy podczas drugiej destylacji. Brandy de Jerez, dzisiejszy znak rozpoznawczy Osborne, powstało ponad sto lat później. Firmę założył brytyjski imigrant, Thomas Osborne przybyły do Cadiz z Exeter. Winiarnia, w której był wspólnikiem, działała w El Puerto de Santa Maria. Do dziś firma jest w rodzinnych rękach, zarządza nią już piąte pokolenie potomków Thomasa Osborne, a grupa kapitałowa Osborne jest właścicielem kilku winiarni, gorzelni, a nawet sieci restauracji. Osborne produkuje m.in. wzmacniane wina: sherry i porto (oddział w Portugalii) oraz szereg win słodkich i wytrawnych, jak: Rioja, Tierra de Castilla, Ribera del Duero, Osborne Rueda czy Tierra de Cadiz. Ich najbardziej znane marki sherry to Fino Quinta i Rare Sherry. Destylują brandy, które starzone są w beczkach po własnych winach, ale też likiery i anyżówki, ponadto są wyłącznym importerem na Hiszpanię tak znanych marek jak: rum Santa Teresa, whisky Tullamore Dew czy gin Seagram’s. Własne brandy to: Veterano jako marka wiodąca, Conde de Osborne, Carlos I, Carlos III, Felipe II, Magno, Independencia, Toro, 103. Część z tych marek sprzedawanych jest w krótko leżakujących wersjach solera, jednak wiele leżakuje co najmniej rok (Solera Reserva) lub co najmniej trzy lata (Solera Gran Reserva). Magno to Brand pięcioletnia, Independencia – dziesięcioletnia, a chluba firmy, Conde de Osborne, to wyśmienity dwudziestoletni trunek, sprzedawany w karafkach zaprojektowanych przez samego Salvadore Dali. Pod marką Xatiamén firma rozprowadza inne alkohole, m.in.: Aguardiente Orujo (brandy z wytłoków), Licor de Hierbas (mocny likier ziołowy), likiery słodkie, kawowe, owocowe. Pod marką Anis del Mono rozprowadzane są dwa gatunki anyżówki – słodsza i bardziej wytrawna.

Komentarze

Autor: Disorder

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail