Różne oblicza Kruka

Marka wódek Kruk, od czasów powstania w 2020 roku, zdążyła już zadomowić się na polskim rynku alkoholi rzemieślniczych. Świetne wódki z ziemniaków i żyta zdobyły uznanie zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i świata HoReCa. 12 czerwca, pod auspicjami „Aqua Vitae” i Spirits.com.pl, odbyła się degustacja trunków tej marki, a bezpośrednim pretekstem była niedawna premiera niecodziennego likieru Kruk Cytrus-Chytrus.

Podczas spotkania zorganizowanego w formule hybrydowej, uczestnicy mogli spróbować zarówno wódek czystych z różnych roczników (Kruk z Polskiego Ziemniaka 2021 i 2022, Kruk z Polskiego Żyta 2022 i 2023), jak i wspomnianego Cytrusa-Chytrusa.
Zadaniem zebranych w salonie M&P przy ul. Strzeleckiej w Warszawie oraz przed monitorami uczestników, było znalezienie różnic pomiędzy rocznikowymi wódkami oraz analiza sensoryczna nowego likieru. Spotkanie było też pretekstem do wysłuchania licznych anegdot związanych z krukiem, będącym bezpośrednią inspiracją dla marki. O trunkach opowiadali ich twórcy – Joanna Bujarska-Ciszek oraz Mikołaj Ciaś. Koncept wódki narodził się w Pałacu w Nakomiadach, gdzie przez siedem lat mieszkał niemal udomowiony kruk.
Porównanie niezwykle podobnych do siebie wódek okazało się niełatwą sztuką. Wszyscy obecni podkreślali wysoką jakość trunków, jednak z trudem przyszło im wskazanie różnic pomiędzy poszczególnymi rocznikami. Wódka żytnia z rocznika 2023 została odebrana jako nieco bardziej pikantna, wyrazista w stosunku do swojego poprzednika. Z kolei wódkę ziemniaczaną ze zbiorów w roku 2022 przyjęto jako bardziej chrzanową, z większą obecnością nut ziemniaka, w szczególności w wydaniu ziemniaka pieczonego w ognisku.
Nie lada zaskoczeniem był dla wszystkich likier stworzony na bazie soków owocowych i innych składników. Cytrus-Chytrus zaskoczył dominującymi nutami grejpfruta, pomelo i czerwonych pomarańczy. Zdecydowanie nie jest to kolejna „cytrynówka”. Uczestnicy zgodzili się, że trunek doskonale odnajdzie się latem, przede wszystkim w koktajlach. Pojawiło się wiele pomysłów na miks z prosecco, tonikiem, czy wermutem. W sezonie chłodniejszym likier Kruk będzie przypominał o minionym lub nadchodzącym lecie.
Twórcy zapowiedzieli także nowe trunki, choć nie zdradzili szczegółów.

Marcin Młodożeniec

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.