Degustacje, Spirits
degustacje, wódka

Różne oblicza Kruka

Różne oblicza Kruka

Udostępnij:

Marka wódek Kruk, od czasów powstania w 2020 roku, zdążyła już zadomowić się na polskim rynku alkoholi rzemieślniczych. Świetne wódki z ziemniaków i żyta zdobyły uznanie zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i świata HoReCa. 12 czerwca, pod auspicjami „Aqua Vitae” i Spirits.com.pl, odbyła się degustacja trunków tej marki, a bezpośrednim pretekstem była niedawna premiera niecodziennego likieru Kruk Cytrus-Chytrus.

Podczas spotkania zorganizowanego w formule hybrydowej, uczestnicy mogli spróbować zarówno wódek czystych z różnych roczników (Kruk z Polskiego Ziemniaka 2021 i 2022, Kruk z Polskiego Żyta 2022 i 2023), jak i wspomnianego Cytrusa-Chytrusa.
Zadaniem zebranych w salonie M&P przy ul. Strzeleckiej w Warszawie oraz przed monitorami uczestników, było znalezienie różnic pomiędzy rocznikowymi wódkami oraz analiza sensoryczna nowego likieru. Spotkanie było też pretekstem do wysłuchania licznych anegdot związanych z krukiem, będącym bezpośrednią inspiracją dla marki. O trunkach opowiadali ich twórcy – Joanna Bujarska-Ciszek oraz Mikołaj Ciaś. Koncept wódki narodził się w Pałacu w Nakomiadach, gdzie przez siedem lat mieszkał niemal udomowiony kruk.
Porównanie niezwykle podobnych do siebie wódek okazało się niełatwą sztuką. Wszyscy obecni podkreślali wysoką jakość trunków, jednak z trudem przyszło im wskazanie różnic pomiędzy poszczególnymi rocznikami. Wódka żytnia z rocznika 2023 została odebrana jako nieco bardziej pikantna, wyrazista w stosunku do swojego poprzednika. Z kolei wódkę ziemniaczaną ze zbiorów w roku 2022 przyjęto jako bardziej chrzanową, z większą obecnością nut ziemniaka, w szczególności w wydaniu ziemniaka pieczonego w ognisku.
Nie lada zaskoczeniem był dla wszystkich likier stworzony na bazie soków owocowych i innych składników. Cytrus-Chytrus zaskoczył dominującymi nutami grejpfruta, pomelo i czerwonych pomarańczy. Zdecydowanie nie jest to kolejna „cytrynówka”. Uczestnicy zgodzili się, że trunek doskonale odnajdzie się latem, przede wszystkim w koktajlach. Pojawiło się wiele pomysłów na miks z prosecco, tonikiem, czy wermutem. W sezonie chłodniejszym likier Kruk będzie przypominał o minionym lub nadchodzącym lecie.
Twórcy zapowiedzieli także nowe trunki, choć nie zdradzili szczegółów.

Marcin Młodożeniec

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.