I Mistrzostwa Polski Barmanów SPB OPEN

W dniach 17-18 maja podczas targów EURO Gastro w Nadarzynie odbyły się I Mistrzostwa Polski Barmanów SPB OPEN, a zaraz eliminacje Mistrzostw Świata Interntaional Bartenders Association CUBA 2022. W zawodach uczestniczyło dwudziestu barmanów z autorskimi recepturami. W kategorii Barman Classic najwyższe miejsca zajęli kolejno: Artur Wawrzyszczak (WOW Artiwa), Bartosz Baranowski (Cocktail Bazzar) i Paweł Machnio (Hotel Nyx Warszawa), a w kategorii Barman Flair nagrody otrzymali w kolejności: Kacper Smarz, Krzysztof Bajerski i Kornelia Labczyk. Artur Wawrzyszczak oraz Kacper Smarz będą w listopadzie reprezentowali Polskę na Mistrzostw Świata Interntaional Bartenders Association CUBA 2022.

Dawid Stoch z trzecim miejscem

Reprezentant Polski – Dawid Stoch – w wielkim stylu wywalczył trzecie miejsce w „Global Tío Pepe Challange 2022” – największym i najstarszym konkursie sherry na świecie. To najlepszy wynik Polski w historii tych rozgrywek. Zmagania najlepszych barmanów świata odbyły się 11 maja br. w Jerez de la Frontera w Hiszpanii – siedzibie słynnej andaluzyjskiej winiarni González Byass.

Czytaj więcej

Championnat De Saveurs De Provence – finał na Whisky & Friends

W festiwalowej strefie koktajlowej VI. Pawlina Whisky & Friends w dniach 6-8 maja będzie można spróbować autorskich koktajli, stworzonych przez finalistów konkursu barmańskiego – Championnat De Saveurs De Provance. Do finału zakwalifikowali się: Gaja Jabłońska, Maciej Kiepurski, Karol Piekarski, Mikołaj Matysiak, Dawid Stoch, Tatarynau Aliaksei, Marcin Szyma , Olga Palamarchuk, Michał Zaborniak, Jerzy Skura. Na zwycięzcę czeka nagroda – wyjazd do Prowansji i wizyta m.in. w Distilleries et Domaines de Provence.

Wiśniewski w Warszawie

26 lutego zaświecił w Warszawie neon nowego baru Wiśniewski. Mieści się w Fabryce Norblina – wejście od ulicy Żelaznej. To już piąty lokal, w którym można spróbować trunku. Wcześniej powstały w Gdańsku, Poznaniu, Sopocie i Krakowie.
Wiśniewski serwowany jest w wersji na zimno i na ciepło, ale każdy z wisienkami w kieliszku. Poza degustacją można na miejscu zakupić trunek – koncept gastronomiczny łączący funkcję baru i sklepu. Skład prosty: woda, wiśnie, alkohol i cukier. Proces produkcji zaczyna się po zbiorach wiśni – latem, a kończy, gdy trunek odpowiednio dojrzeje w beczce.

Czytaj więcej

Don Papa Pro-Am Poland 2021 Competition

4 listopada w Łodzi, w klubie Odlewnia, odbył się finał zawodów Don Papa Pro-Am Poland 2021 Competition, w którym barmani (Pro) i influenserzy (Am) mieli w oryginalny sposób pokazać rum, jego bohatera, Filipiny, skąd pochodzi i sztukę koktajlową. Zwycięzcą zawodów został Dawid Hubert Pytkowski z warszawskiego El Koktel, którego partnerką (nieobecną podczas ostatniego epizodu konkursu) była Nikola Stępień. Konkurs prowadził Filip White, brand ambasador w Pinot Wine & Spirits, które było organizatorem wydarzenia i jest wyłącznym dystrybutorem rumu Don Papa w Polsce. Cała finałowa szóstka to: Magda Swat, Magdalena Gawęcka, Nikola Stępień, David Wróblewski, Dawid Hubert Pytkowski i Michał Gorzyński.

Czytaj więcej

Pomarańczowy Jameson

Na rynku angielskim i irlandzkim debiutuje Jameson Orange, stworzona z myślą o klasycznych koktajlach – whisky, cukier, angostura i skórka pomarańczy. Dołączy do wcześniejszych edycji Jameson Cold Brew i Jameson Lime & Ginger. W listopadzie alkohol pojawi się na rynku rosyjskim, w 2022 roku w USA. Na razie o innych rynkach nie ma mowy. Jameson Orange ma 30% ABV, kosztuje w UK 23,95 funtów.

Wyniki finału konkursu sherry

Zakończył się międzynarodowy konkurs sherry dla barmanów – Tio Pepe 1on1. Do finału przeszło trzech zawodników: Sergio Bermejo (Hiszpania), Aldo Reyes (Meksyk) oraz Mads Vorhoove (Holandia). Ostatnie zadanie dotyczące koktajli polegało na stworzeniu przepisu na milkpunch (poncz mleczny) z użyciem sherry lub spirytusu / wermutu inspirowanego sherry. Finaliści wysłali zabutelkowane próbki swojego koktajlu do winiarni González Byass w Jerez. Tam zespół „Tio Pepe 1on1” umieści je w numerowanym czarnym pudełkach, które, anonimowo przesłano do sędziów.

Czytaj więcej

Nowa Finlandia Botanical

Marka Finlandia rozszerza ofertę produktów o nową serię alkoholi – Finlandia Botanical. Nowość w portfolio marki stanowią dwa smaki naturalnie infuzjowanego alkoholu, będącego pomostem pomiędzy światem wódki i ginu. Trunek o obniżonej zawartości alkoholu będzie stanowił bazę do orzeźwiających letnich drinków. Hasło „Jestem smakiem fińskiego lata” jest motywem przewodnim kampanii startującej 26 maja i trwającej do końca sierpnia 2021 roku. Działania promocyjne realizowane w ramach kampanii obejmują aktywności konsumenckie, komunikację PR oraz działania z influencerami. Marka debiutuje dwoma smakami: Ogórek & Mięta oraz Dzika Jagoda & Róża.

Czytaj więcej

Maciej Mazur przegrał w półfinale

Ostatni pojedynek Maćka Mazura z Aldo Reyesem (Meksyk) w dniu 12 maja, trzymał w napięciu jeszcze długo po zakończeniu bitwy. Podobnie jak w poprzednich starciach, o zwycięstwie decydowały głosy kibiców, oddawane na Instagramie oraz bonus za tzw. challenge, czyli dodatkową konkurencję rozgrywaną w trakcie pojedynku. Głosowanie trwało 48 godzin. Po obu stronach nastąpiła wielka mobilizacja fanów. Prowadzenie na zmianę przejmował to Polak, to Meksykanin. Jeszcze 15 maja wyglądało na to, że wygra Maciek, bo otrzymał łącznie 983 głosy, a Aldo Reyes 972. Niestety przewaga 11 punktów nie wystarczyła do zwycięstwa, gdyż Meksykanin wygrał challange z venecią (nalewakiem, którym czerpie się sherry z beczki) za co otrzymał bonus, czyli doliczono mu 10% głosów do otrzymanej sumy.

Czytaj więcej

Włoskie koktajle

21 maja w Salonie M&P Strzelecka odbył się wieczór z włoskimi likierami i koktajlami. Głównym bohaterem był Red Spritz – klasyczny dla regionu Veneto, a obecnie rozpowszechniony w całych Włoszech słodko-gorzki likier na bazie m.in. czerwonych gorzkich pomarańczy, ziół i korzeni oraz z dodatkiem syropu. W połączeniu z prosecco, owocami malin lub pomarańczy, tworzy orzeźwiający aperitif. Były też koktajle na limoncello z cytryn z Sorrento, podobnie jak Red Spritz produkowane przez rodzinę Zanin, znaną ze znakomitej grappy. Z dodatkiem prosecco i bittersów oraz kawałkiem cytryny i z dużą ilością lodu również jest orzeźwiającym napojem na lato. Koktajlowy wieczór został zakończony wytrawnym drinkiem, wermut Benini Extra Dry, trochę żurawinowej wódki, duży kapar, lód i nieco oliwy czekoladowej. Doskonałe do podania podczas eleganckiego party.

Polski barman walczy z najlepszymi miksologami świata

Maciej Mazur przeszedł do drugiego etapu prestiżowego Tío Pepe 1on1 virtual bartender’s challenge, czyli międzynarodowego konkursu kreacji koktajli bazujących na słynnej Tío Pepe i innych sherry hiszpańskiej firmy González Byass! To pierwszy raz, gdy w zawodach startuje barman z Polski. Kolejny pojedynek Polaka, tym razem z przedstawicielem Niemiec, już za kilka dni.

Czytaj więcej

Polska premiera Angostura Cocoa

28 września w coctail-barze Rakieta w Warszawie odbyła się polska premiera nowej wersji smakowej kropli bitters Angostura. Angostura Cocoa została oficjalnie przedstawiona w lipcu tego roku, podczas specjalnej prezentacji online. Spotkanie w barze Rakieta było prowadzone przez Marka Posłusznego, od niedawna brand ambasadora Angostury w Polsce oraz przez łącza internetowe przez Daniyela Jonesa, globalnego ambasadora marki. Były koktajle, a także słodycze przygotowane z dodatkiem kakaowych kropli Angostura.

Czytaj więcej

Nowi ambasadorzy marek alkoholi w Coca-Cola HBC

Patryk Kowalski jeden z najbardziej doświadczonych ekspertów barowych w Polsce został nowym ambasadorem wódki Nemiroff. W ramach współpracy z Coca-Cola HBC Polska będzie odpowiadał za promowanie marki i szerzenie wiedzy dotyczącej wódek oraz sztuki barmańskiej. Patryk związany jest z branżą gastronomiczną od 14 lat. Doświadczenie zdobywał jako barman, manager, konsultant barowy oraz restaurator. Jest współtwórcą słynnego, warszawskiego cocktail baru Woda Ognista. Zwycięzcą i finalistą prestiżowych krajowych i światowych konkursów barmańskich. Podczas swojej kariery uczestniczył w międzynarodowych szkoleniach z wiodącymi markami alkoholi w takich krajach jak: USA, Szkocja, Francja, Włochy, Rosja, Wielka Brytania, Niemcy i Szwecja. Gastronomia jest jego pasją, o czym pierwsi uczestnicy szkoleń z marką Nemiroff, przekonają się już w lipcu.

Czytaj więcej