Camus z ekspedycją karaibską

Camus Caribbean Expedition, to specjalna edycja koniaku, który był starzony podczas oceanicznej podróży oraz na Barbadosie. Dziesięć beczek z czteroletnim trunkiem trafiło na pokład statku De Gallant pod koniec 2018 roku i wyruszyły na Barbados. Po 45 dniach rejsu przybiły do portu Bridgetown, skąd odebrał je Richard Seale, master distiller w Foursquare Distillery. Przez rok maturacja odbywała się w tropikalnym klimacie Karaibów, nabierając aromatów egzotycznych owoców, m.in. bananów i kokosa. Wypuszczono 4500 butelek z mocą 45,3%. Koniak trafi do sprzedaży 1 września w cenie 109 euro za butelkę.

Oliver de Baupréau Cognac

na butelce trzy gwiazdki. Kto dzisiaj stosuje na koniaku oznaczenie gwiazdkowe? Ten, kto się nie przyznaje do tego, że to jego trunek. Tak jest i tym razem, na kontretykiecie jest firma z Bordeaux, a nie z Cognac. Firma, która rozlała to coś dla Carrefour. Zapach alkoholu, w którym krótki czas moczono rodzynki. Plus trochę wanilii, trochę kwiatowości. Bardzo słabo. W smaku więcej rodzynek, skórki jabłek, daktyle, a może i soczyste figi, do tego suchy orzech włoski. Dużo rodzynek i suszone morele w delikatnie słodkim finiszu. Nie dziwię się, że destylator postanowił pozostać anonimowy. Pod tą marką w Carrefour jest też brandy.

Metaxa vs Remy Martin

Dom Whisky zaprasza 8 maja o godz. 18.00 na degustację Metaxa vs Remy Martin. Do spróbowania będą greckie brandy: Metaxa 12*, Metaxa Private Reserve i Metaxa Angel’s Treasure Limited Edition oraz francuskie koniaki: Remy Martin VSOP, Remy Martin Accord Royal 1738 i Remy Martin XO. Spotkanie prowadzi Piotr Wesołowski, brand ambassador marki. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy przyjmowane są do 6 maja. Degustacja odbywać się będzie online poprzez komunikator internetowy Skype (skype.com). Koszt degustacji 268 zł/osoba, a w cenie butelka Metaxa Private Reserve, zestaw 6 sampli 20 ml oraz kieliszek degustacyjny Dom Whisky.

Cognac Show online

Tegoroczne targi Cognac Show miały odbyć się w dniach 24-25 kwietnia w londyńskiej Glazier’s Hall. Impreza odbędzie się w tym samym czasie, ale wirtualnie. Za 24,95 funta będzie można otrzymać zestaw degustacyjny i zaproszenie do cyklu spotkań on-line na platformie Zoom. Organizatorem jest sklep internetowy The Whisky Exchange. We współpracy z barem Luciole zaprezentowane zostaną też receptury klasycznych koktajli z koniakiem, Cognac Old Fashioned, Spitfire czy Sidecar.

Wina & Strong Days na bogato

W salonach M&P od poniedziałku do końca marca trwać będzie akcja Pawlina Wina Day 10 i Pawlina Strong Days nr 4, a w niej bogaty wybór produktów. Wina: Pradorey Verdejo (cena w akcji za butelkę – 19,99 zł, a przy zakupie sześciu butelek i wielokrotności – 16,66 zł, cena katalogowa: 39,99 zł), Pradorey Crianza (cena w akcji za butelkę – 44,50 zł, a przy zakupie sześciu butelek i wielokrotności – 39,99 zł, cena katalogowa: 89 zł), Long Life (zestaw trzech butelek, cena w akcji za zestaw – 88,50 zł, a przy zakupie dwóch zestawów i wielokrotności – 79,99 zł, cena katalogowa: 177 zł), whisky Nikka From the Barrel (cena w akcji za butelkę – 129 zł, a przy zakupie dwóch butelek i wielokrotności – 114,99 zł, cena katalogowa: 199 zł), whisky Loch Lomond – zestawy z miniaturkami lub ze szklankami (cena w akcji 149,50 zł, cena katalogowa: 299 zł) oraz koniak Lheraud XO Oublie (cena w akcji za butelkę – 249 zł, a przy zakupie trzech butelek i wielokrotności – 199 zł, cena katalogowa: 385 zł).

Czytaj więcej

Courvoisier z beczek po bourbonie

Po raz pierwszy w historii firma Courvoisier wypuściła koniak finiszowany w beczkach po bourbonie. Courvoisier Avant-Garde Bourbon Finish VSOP został zabutelkowany z klasyczną mocą 40%. Dedykowany na rynek amerykański w cenie 39,99 USD. Wcześniej, w 2017 roku, firma wypuściła edycję Courvoisier Sherry Casks Finish. Właścicielem marki jest Beam Suntory.

Hennessy 250

wyjątkowa edycja, stworzona na 250-lecie marki Hennessy, zestawiona z 250 małych, 250-litrowych beczek z dębu limuzynowego, wcześniej zaś wykorzystane eau-de-vie leżakowały w klasycznych beczkach. To koniak klasy hors d’age, z niewielkim udziałem bardzo starych destylatów. Edycja kolekcjonerska, w pięknych dekanterach. W aromacie: tytoń, wędzone śliwki, rodzynki, figi, herbata, hibiskus, orzechy, skóra, cynamon, dojrzałe czerwone jabłka. Smaku wędzone śliwki, dużo tytoniu, sadza, grejpfrut, orzechy. Bardzo orzechowy, bardzo długi finisz, skóra, gruszki, wiśnie, śliwki, bardzo dużo tytoniu. Zabutelkowany z mocą 40%.

Pawlina Strong Day nr 2

W dniach 17-23 lutego w salonach sieci M&P trwać będzie akcja Pawlina Strong Day , a jej tematem koniak z Petite Champagne – Lheraud VSOP. Cena detaliczna tego koniaku to 289 zł, cena w akcji za 1 butelkę to 35% rabatu, czyli 187,85 zł, a za 2 butelki i wielokrotność, czyli zawsze parzysta ilość, minus 50% = 144,50 zł.

François Voyer M&P

unikatowa edycja, koniak z jednej beczki, wyselekcjonowanej dla M&P. Wydestylowany w 2013 roku, zabutelkowany w 2019, z mocą beczki 57,4%. W aromacie: toffi, gruszki, jabłka, rodzynki, dość rześki, ale też spore uderzenie alkoholu, którego w koniaku się nie spodziewamy. Głębiej, po napowietrzeniu pojawia się bukiet pieczonych jabłek z cynamonem. W ustach gorzki (głóg) i słodki (soczysta morela, gruszka), do tego nuty kwiatowe, muszkatowe, migdałowe. Przyjemny, słodki, brzoskwiniowo-morelowy finisz, nuty pomarańczy, mandarynek, powideł wiśniowych, śliwkowych.

Hardy Legend 1863

w 1863 roku Anthony Hardy stworzył własna markę koniaku w stolicy regionu, mieście Cognac. Ten kupaż różnych eau-de-vie ma aromat brzoskwini, moreli, hibiskusa, lekko tytoniu, bakalii. Smak wypełniony morelą i brzoskwinią, nuty pomarańczy, grejpfrut. W finiszu cierpkość tytoniu, gorzkiej herbaty i słodycz moreli, muszkatowych winogron, pieprzność nasturcji. Bardzo elegancko ułożony koniak. Polskim dystrybutorem koniaków Hardy jest Cerville Investments.

Koniaki ABK6 w Kita Koguta

30 września w Kita Koguta odbyła się prezentacja koniaków ABK 6. Markę stworzył Francis Abecassis, jako koniak dla młodszych konsumentów – o lżejszym smaku, z nowoczesną butelką, nazwą nawiązującą do komunikatów tekstowych. Abecassis promuje picie tych koniaków w nietypowy sposób, mocno schłodzonych, ma nawet specjalną wersję białego ABK6 Ice Cognac. Destylowany w Domaine de Chez Maillard, która w ofercie ma także koniaki Leyrat i Reviseur. Należy do nich 250 hektarów winnic, firma mieści się w miejscowości Claix i jest otwarta dla zwiedzających.

Czytaj więcej

Hennessy Paradise Imperial

stworzony w 2011 roku przez Yanna Fillioux, Hennessy Paradis Imperial składa się z wyselekcjonowanych najlepszych beczek z różnych roczników, niektóre z wchodzących w skład kupażu eau-de-vie pochodzą jeszcze z XIX wieku. Złocona kryształowa karafka podkreśla unikatowość trunku. Aromat subtelny i delikatny – jabłka, pieczone jabłka, tytoń, skóra i cynamon, do tego egzotyczne drewno, lekko liście wiśni. W smaku taniczne, orzechy włoskie, gorzkie i kwaśne jabłka, cynamon, gałka muszkatołowa, hibiskus, bergamotka. Finisz bardzo korzenny, gałka muszkatołowa, goździki, cynamon, sencha, sok z wiśni, migdały, skórka pomarańczy.

Czytaj więcej

X Ogólnopolski Salon Win i Alkoholi M&P

Jubileuszowa dziesiąta edycja odbędzie się w dniach 16-17 października. Festiwal OSWiA to idealna okazja by spróbować setek różnorodnych win (50 stanowisk) i alkoholi mocnych z całego świata, spotkać się z producentami, a także skorzystać z super ofert rabatowych. 16 października na gości będą czekać winiarze, a dnia następnego będzie można delektować się alkoholami z wyższą zawartością procentów. Miejsce: Forteca Kręgliccy, ul. Zakroczymska 12, Warszawa. Godz. 12-21.00. Bilety dwudniowy: 100 zł.

Czytaj więcej