Majowe gazetki handlowe

Piękna pogoda, na Bulwarach Wiślanych roztańczony pijany tłum, producenci przebijają się ofertami: cydrów, piw rzemieślniczych, niskoprocentowych win musujących, napojów ready-to-drink. Ze sporym spóźnieniem zabrałem się za przeglądanie gazetek z ofertą alkoholi w sieciach handlowych, przez zakaz handlu w niedziele nie miałem kiedy pozbierać ofert.

Czytaj więcej

„Mocne alkohole w Polsce 2018”

„Mocne alkohole w Polsce 2018”, to rynkowy przewodnik, pierwsza tego typu publikacja w naszym kraju. Opisano w niej wszystkich producentów i najważniejszych dystrybutorów mocnych alkoholi (łącznie ponad sto firm), a także sylwetki ludzi z branży. Kredowy papier, barwne ilustracje i twarda oprawa, 216 stron.

Debiutuje Soplica Jabłkowa

Soplica poszerza swoje portfolio. W drugiej połowie maja na rynku zadebiutuje Soplica Jabłkowa. – Nieustannie wsłuchujemy się w głosy naszych konsumentów. Dlatego też, w odpowiedzi na ich liczne prośby, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowego wariantu o tradycyjnym smaku polskich, dojrzałych jabłek. Wierzymy, że nowa Soplica Jabłkowa będzie wspaniałym uzupełnieniem naszego szerokiego portfolio, a także idealną propozycją na letni sezon – mówi Klaudia Krupicz, Brand Manager marki Soplica.

Czytaj więcej

Feminizm Przyjemności

18 kwietnia Ambra zaprosiła media na konferencję inaugurującą akcje społeczną „Feminizm Przyjemności – Lubię tak”. Skierowana do kobiet, ma w okresie ciepłych miesięcy zwracać uwagę na orzeźwiające alkohole z portfolio firmy, takie jak Cin&Cin, Fresco Frizzante czy cydr Lubelski, jako alternatywę dla piwa czy piwa z sokiem.

Czytaj więcej

Tesco wiosennie

Wiosenne drinki z ziołami anonsuje kwietniowa gazetka Tesco. Na okładce litrowa whisky Hankey Bannister za 54,99 zł, wódka Baczewski 0,5 l za 35,99 zł lub Stock Prestige – biała i smakowe w cenach 22,99 zł za 0,5 l. Na czwartej okładce m.in. Żubrówka Czarna 1 l za 49,99 zł, Żubrówka Biała i smakowe po 18,99 zł za 0,5 l, Metaxa 5 ze szklanką 0,7 l za 49,99 zł lub Jim Beam i dwie szklanki 0,7 l za 49,99 zł.

Czytaj więcej

Mocne alkohole w Polsce 2018

Już w maju nakładem wydawnictwa Aqua Vitae ukaże się publikacja „Mocne alkohole w Polsce 2018”. Pomyślana jako rocznik, przedstawia najważniejsze informacje na temat wydarzeń w branży alkoholowej a także wiodące firmy – producentów i importerów mocnych alkoholi w Polsce. Osobna część poświęcono biogramom osób związanych z branżą. Całość wydana jest w twardej oprawie, ponad 200 kolorowych stron. To pierwsze i jedyne takie kompendium wiedzy o branży mocnych alkoholi w Polsce.

Henkell i Freixenet łączą siły

17 marca 2018 Henkell & Co., spółka z Grupy Oetker produkująca wina musujące, wina oraz wyroby spirytusowe, podpisała umowę nabycia 50,67% udziałów w spółce Freixenet S.A., a ponadto zawarła zakrojone na szeroką skalę porozumienie o współpracy międzynarodowej z dotychczasowymi akcjonariuszami – José Ferrer Sala i José Luis Bonet Ferrer. Łącząc siły, obydwie firmy staną się wiodącym producentem win musujących na świecie. Ich szerokie portfolio produktów i obecność na rynkach międzynarodowych doskonale się uzupełniają. Podczas gdy Freixenet jest czołowym producentem win musujących cava, należąca do Henkell & Co. marka Mionetto Prosecco jest wiodącą światową marką win typu Prosecco, a Henkell Trocken jest liderem niemieckiego eksportu w kategorii win musujących.

Czytaj więcej

Subiektywne podsumowanie ProWein 2018

Tegoroczne targi ProWein w Düsseldorfie odbyły się w dniach 18-20 marca. Odwiedziła je rekordowa liczba ponad 60 tys. osób ze 133 krajów. Inny rekord, to liczba wystawców – 6870 z 64 krajów, rok wcześniej było ich 6615 z 62 krajów. Imprezie towarzyszyło ponad 500 imprez – sympozjów, prezentacji, oficjalnych premier i degustacji. My szczególnie uważnie przyglądaliśmy się mocnym alkoholom, w tym roku wyjątkowo licznie reprezentowanym dzięki nowej przestrzeni wystawowej w pawilonie 7 dla craftowych producentów. Łącznie wystawiało się ok. 400 producentów spirytualiów z 30 krajów.

Czytaj więcej

Żubrówka w światowej czołówce

W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT (Shanken’s IMPACT, World’s Top 100 Distilled Spirit Brands Worldwide, 2018), Żubrówka utrzymała drugi rok z rzędu trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut. Biorąc pod uwagę marki zarówno globalne, jak i regionalne, Żubrówka zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu, po Smirnoffie, Absolucie i wódce Khortytsa dystrybuowanej głównie na rynku ukraińskim.

Czytaj więcej

Brown-Forman Polska z tytułem Najlepszego Miejsca Pracy Polska 2018 oraz tytułem Rzecznika Standardu Etyki

Podczas dziesiątej, jubileuszowej edycji konkursu Great Place to Work, prestiżowy tytuł Najlepszego Miejsca Pracy 2018 otrzymał Brown-Forman Polska. Nagroda przyznawana jest za budowanie i rozwijanie wyjątkowych relacji z pracownikami i wyróżnia pracodawców, którzy tworzą inspirujące miejsca pracy oparte na silnej kulturze organizacyjnej i wzajemnym zaufaniu. Brown Forman został również wyróżniony tytułem Rzecznika Standardu Etyki, który przyznaje United Nations Global Compact.

Czytaj więcej

Nowa kampania wizerunkowa wódki Amundsen

Marka Amundsen wystartowała z nową, ogólnopolską kampanią wizerunkową. W ramach działań przygotowano specjalną platformę komunikacyjną, nowe hasło #Odkrywaj więcej i zaplanowano współpracę z ambasadorami. W marcu na kanałach społecznościowych marki wystartowała seria spotów teaserowych, promujących nowe założenia komunikacyjne i sylwetkę pierwszego ambasadora.

Czytaj więcej

Dobre wyniki Stocka

O 6,5% wzrosły w 2017 roku przychody grupy Stock, łącznie na świecie firma sprzedała 13,1 mln dziewięciolitrowych skrzynek. Przychody wzrosły o 5,2%. Słabszy był jedynie wyniki netto, grupa zakończyła rok z przychodami na poziomie 275 mln euro i zyskiem 11,3 mln euro.
Wzrost sprzedaży, to m.in. efekt dobrych wyników w Polsce, która ma największy udział w przychodach grupy. Nie bez znaczenia było też poszerzenie zakresu usług dystrybucyjnych – m.in. wprowadzenie wyrobów Beam Suntory na rynki Czech i Słowacji oraz Belugi do Chorwacji i Bośni. Wprowadzono także nowe produkty, m.in. nowe wersje smakowe pod marką saska czy zupełnie nową markę likierów ziołowych Black Fox – obecnie testowana na rynku czeskim.
– Podsumowując 2017 rok, przede wszystkim trzeba powiedzieć, że pozycja grupy Stock jest bardzo stabilna. Wzrosła nasza sprzedaż, wpływy, udziały w rynku, poprawiła się płynność finansowa – komentuje Mirosław Stachowicz, dyrektor wykonawczy w Stock.