Obietnica zmian w podatku akcyzowym

4 września, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski opowiedział się za wprowadzeniem jednakowo liczonego podatku akcyzowego dla wszystkich rodzajów alkoholu – piwa, wina i wyrobów spirytusowych – w zależności od zawartości czystego etanolu w napoju alkoholowym i zadeklarował wsparcie instytucji państwowych w promowaniu eksportu polskich wyrobów spirytusowych za granicą.

Czytaj więcej

Mocne Alkohole w Polsce 2019

Może wydawać się dziwnym, a nawet mało trafionym, żeby przyglądać się kolejnej edycji „Mocnych Alkoholi w Polsce” – rocznik 2019. Z pewnością dadzą się słyszeć głosy: „ale to już było”, co mogło nowego się wydarzyć? Nic bardziej mylnego. Kolejna edycja przynosi naprawdę wiele nowości. Po pierwsze, liczba nowych producentów wzrosła i to znacznie, a portfolio pozostałych również się poszerzyło, dzięki czemu możemy łatwo rozpatrzyć się w tegorocznych trendach, czyli odpowiedzieć sobie na pytanie: „co się pije i dlaczego?”, co zresztą jest dodatkowo udokumentowane badaniami autora odnośnie samego rynku spirytusowego, więc struktury spożycia i produkcji.

Czytaj więcej

21 lat CEDC z winami Concha y Toro

Viña Concha y Toro, największy producent wina w Ameryce Łacińskiej i CEDC International, obchodzą 21. rocznicę nawiązania współpracy. Sprzedaż win Concha y Toro osiągnęły w Polsce już poziom sprzedaży powyżej 100 tys. dziewięciolitrowych skrzynek. Wina Concha y Toro są liderami wśród importowanych win chilijskich na konkurencyjnym rynku polskim: Casillero del Diablo jest numerem jeden wśród win superpremium, a Frontera numerem trzy wśród win premium.

Czytaj więcej

Starka prędko nie powróci

Trwa sądowy klincz w sprawie marki Starka i zarządzania spółką, która produkuje historyczny polski trunek. Dwie zainteresowane szczecińskimi piwnicami strony są w trwającym od półtora roku sporze, a ociężałość sądu sprawia, że majątek zabezpiecza zarządca komisaryczny. Długi firmy rosną, produkcja i sprzedaż są wstrzymane, zamiast realizacji ambitnych planów mamy kolejny blamaż na rynku polskiej wódki.

Czytaj więcej

United Beverages kupuje Sobieski Trade

Marie Brizard Wine & Spirits zdecydowało się odsprzedać swoją spółkę dystrybucyjną w Polsce, Sobieski Trade. To kilkanaście hurtowni, centrum logistyczne w Kołaczkowie i grupa kilkunastu współpracujących sklepów z alkoholami, do których dostęp uzyska kupujący – United Beverages S.A. Jednocześnie United Beverages stanie się dystrybutorem produktów MBWS przez Sobieski Trade. Ze względu na „konkurencyjny rynek” nie ujawniono kwoty transakcji.

Mazurska Manufaktura Alkoholi wprowadza nalewki kraftowe

Mazurska Manufaktura Alkoholi debiutuje na rynku produktami z serii kraftowej. Po Czystej Wódce, firma prezentuje Kwaśną Wiśnię oraz Rześką Pigwę. Niedawno w sprzedaży pojawiło się ponadto wskrzeszone przez Manufakturę kultowe piwo Jurand., Rozwój portfela wyrobów rzemieślniczych to m.in. efekt przeprowadzonej zbiórki crowdfundingowej, w ramach której Spółka pozyskała aż 2,54 mln zł.

Czytaj więcej

M&P na warszawskiej Pradze

27 lipca nastąpiło oficjalne otwarcie kolejnego salonu M&P Wina i Alkohole Świata, na warszawskiej Pradze, przy ul. Strzeleckiej 27. Lokal ma 65 m, został podzielony na trzy strefy – wina, wódki i alkohole starzone. Łącznie na półkach jest ok. 4000 butelek z całego świata. „Aqua Vitae” i Spirits.com.pl objęły patronatem Salon Strzelecka, wspólnie z M&P będziemy tu organizować degustacje mocnych alkoholi, a także cotygodniową Akademię Wina. Najbliższe spotkanie już w czwartek – 1 sierpnia o godz. 19.00, prezentacja whiskey Templeton Rye.

Czytaj więcej

Lato z Żołądkową

Stock Polska przygotował w tym roku sześć wakacyjnych stref dedykowanych Żołądkowej Gorzkiej i orzeźwiającym drinkom z udziałem popularnej „rudej”. Promocyjne strefy zlokalizowane są w: Gdańsku przy ul. Ołowianka, Gdyni przy Hotelu Mercure Gdynia Centrum, Jastarni przy Coctail Bar & Bistro Rettungs Budy, Dębkach przy Cooler Beach Bar (wejście na plażę nr 19), Sosnowcu w Wake Zone Stawiki i Krakowie w Food Truck Park Bezogródek.

Campari przejmuje znane francuskie rumy

Grupa Campari jest podobno blisko zakończenia negocjacji dotyczących przejęcia znanych francuskich marek rumów z Martyniki – Trois Rivières, Maison La Mauny i Duquesne. Ich właścicielem jest firma Bellonnie & Bourdillon Successeurs (BBS) z Martyniki, w 96,5% należąca do francuskiej Rhumantilles SAS, ta z kolei jets własnością Chevrillon Group. Są to rumy agricole, których sprzedaż w ubiegłym roku przyniosła 24,1 mln euro. BBS zatrudnia ok. 100 osób na Martynice, ma 800 ha plantacji trzciny cukrowej w regionie Sainte-Luce i Rivière-Pilote.

Ponad 2,5 mln zł dla Mazurskiej Manufaktury

16 lipca zakończył się proces weryfikacji wszystkich zainwestowanych środków w Mazurską Manufakturę. Firma pozyskała 1010 akcjonariuszy i kwotę 2538924,50 PLN. Z analiz wykonanych przez agencję marketingową która pomagała w czasie emisji wynika, że o Mazurskiej Manufakturze poprzez różne nośniki usłyszało prawie cztery miliony Polaków – to niesamowita liczba, biorąc pod uwagę jak mało znanym producentem byli przed rozpoczęciem emisji.

Czytaj więcej

Kanada zmienia definicję wódki

Kanadyjski rząd zmienił definicję wódki, która obowiązuje w tym kraju od 1959 roku. Zgodnie z przepisami Food and Drug Regulations jako „wódka” mogą być oznakowane wyroby spirytusowe destylowane z ziaren zbóż lub ziemniaków. Zgodnie z nową definicją, wódką w Kanadzie będzie mógł być nazwany każdy alkohol wydestylowany z surowców pochodzenia rolniczego. Ma to wspierać innowacyjność destylarni i promować eksport kanadyjskiej wódki. W praktyce będzie można robić wódki z owoców, warzyw, mleka czy miodu. Jeżeli surowiec będzie inny niż zboże czy ziemniaki, musi on być wymieniony na etykiecie (Produced from…). W podobny sposób wódka jest definiowana w Unii Europejskiej.