Hillebrand przejmuje

Hillebrand, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, ogłosił przejęcie kolejnej firmy – Unedecom, wiodącego portugalskiego dostawcy usług logistycznych w zakresie transportów masowych płynów i produktów suchych. Dzięki tej akwizycji, Hillebrand umacnia pozycję nie tylko na rynku iberyjskim, ale też wzmacnia światowe łańcuchy dostaw w zakresie usług end-to-end.

Czytaj więcej

RTD wyprzedza w USA mocne alkohole

Według danych IWSR Drinks Market Analysis wartość sprzedaży napojów alkoholowych typu ready-to-drink w 2020 roku była wyższa od wartości sprzedaży mocnych alkoholi, a wszystko wskazuje na to, że już w tym roku przekroczy też wartość sprzedaży wina. Wartość sprzedaży klasycznych RTD wzrosła o 62,3%, a napojów hard seltzers o 130%. Hard seltzers to już 56,7% wartości rynku RTD. Szacuje się, ze w ciągu najbliższych pięciu lat napoje RTD stanowić będą ok. 1/4 rynku sprzedaży alkoholu w USA. Ani się obejrzymy, jak moda na hard seltzers zawita nad Wisłą.

E-commerce dla alkoholu – jeśli nie teraz, to kiedy?

Polskie przepisy z czasów PRL nie pozwalają na handel alkoholem przez Internet. Podczas XXVII edycji forum gospodarczego Welconomy w Toruniu, prelegenci przekonywali że wprowadzenie tego kanału dystrybucji to szansa na rozwój dla regionalnych producentów kraftowych piw, polskich win, nalewek i innych trunków, którymi możemy pochwalić się także za granicą. – Na całym świecie handel alkoholem przez Internet jest stosowany, a u nas funkcjonuje w podziemiu – mówił były poseł, prezes Federacji dla Rzeczypospolitej Marek Jakubiak. – Pytanie nie brzmi czy należy zalegalizować e-handel alkoholem, tylko kiedy i na jakich zasadach. Nie uciekniemy przed tym – podkreślał przewodniczący sejmowej Komisji Zdrowia Tomasz Latos.

Czytaj więcej

Sprawiedliwa akcyza na alkohol gwarantem wzrostu wpływów do budżetu państwa

Polacy wypijają morze piwa, a jego producenci płacą najniższą akcyzę. – Mówmy o podatkach adekwatnie – ile masz procent alkoholu w napitku, tyle płacisz. Tak powinno być. Obecny system naliczania akcyzy preferuje piwo. To jest dziwne, niesprawiedliwe, chore i niewłaściwe – mówił podczas XXVIII edycji forum gospodarczego Welconomy w Toruniu wiceprzewodniczący Komisji Finansów Publicznych Tadeusz Cymański. Producenci alkoholi wyliczają, że gdyby rządzący zdecydowali się ujednolicić system naliczania akcyzy na piwo i alkohole wysokoprocentowe, do Skarbu Państwa w latach 2021-2024 mogłoby trafić nawet 12 mld zł. Politycy zapowiedzieli wspólne prace sejmowych Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Komisji Finansów Publicznych w zakresie uporządkowania systemu naliczania akcyzy na alkohol w Polsce.

Czytaj więcej

Hillebrand Poland z rekordowym wzrostem przychodów

Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, zakończył pierwsze półrocze rekordowym wzrostem przychodów o ponad 80% i zysku netto o blisko 40% w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Tegoroczne strategiczne przejęcia innych firm przez Grupę Hillebrand wzmocniły jej globalną pozycję i ofertę usług transportowych zarówno płynnych produktów masowych jak i niewielkich ilości alkoholi, w tym również obsługę rynku e-commerce. Hillebrand Poland korzystając z tych zasobów, stawia teraz na przyspieszenie tempa wzrostu w naszym kraju.

Czytaj więcej

Misiewiczówka bez zezwolenia

Jak podały media, do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy trafił akt oskarżenia przeciwko Bartłomiejowi Misiewiczowi za reklamowanie i sprzedawanie wódki Misiewiczówka bez wymaganego zezwolenia. Postawiono zarzuty z Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Według oskarżyciela, „w okresie od 31 stycznia 2020 roku do 17 września 2020 roku na ogólnodostępnym profilu na portalu twitter.com i stronie internetowej www.misiewiczówka.pl publicznie reklamował wódkę Misiewiczówka i sprzedawał ją bez wymaganego zezwolenia”.

Czytaj więcej

Rynek win owocowych premium wart 25 mln zł

Rynek wina w Polsce rośnie w skali roku o 7%. Jeszcze dynamiczniej rozwija się segment win premium. Dzięki pandemii znacznie chętniej poszukujemy produktów wysokiej jakości i lokalnych. Jesteśmy w stanie zapłacić za nie więcej, pod warunkiem, że znamy ich pochodzenie, a producentów darzymy zaufaniem. Na tej liście z łatwością odnajdziemy polskich winiarzy.

Czytaj więcej

Nowa linia Belvedere

LVMH wprowadza nową linię wódek Belvedere Organic. Trzy nowe smaki to infuzje: Blackberry & Lemongrass (jeżyna, trawa cytrynowa i nieco szałwii), Lemon & Basil (cytryna, bazylia i nieco czarnego bzu) oraz Pear & Ginger (gruszka, imbir i odrobina miodu lipowego). Bazowy alkohol to żytnia wódka, butelkowane z mocą 40%. Owoce i botaniki mają certyfikaty organic i koszerności, są bez cukru, gluten-free.

Powstaje Good Gin Company

Good Gin Company to nowa, rodzinna firma, która ma na celu stworzenie rzemieślniczych marek ginu z kategorii premium. Prezesem firmy jest Marcin Czajkiewicz, prywatnie pasjonat ginu, który doświadczenie w branży alkoholowej zdobywał pracując w Wyborowej Pernod Ricard, gdzie kierował marketingiem online marek wódki, whisky, ginu, rumu czy win i szampanów w Polsce oraz polskich wódek globalnie – w tym na takich rynkach jak: Niemcy, Kanada czy Włochy. Firma na początku skupi się jednak na rynku polskim.

Czytaj więcej

Proper No. Twelve i Jose Cuervo

Meksykańska grupa Becle, do której należy m.in. tequila Jose Cuervo, a także Old Bushmills Distillery w Irlandii Północnej czy rum Kraken, dokupiła 51% udziałów Eire Born Spirits (EBS) za 150 mln dolarów. EBS jest właścicielem marki whiskey Proper No. Twelve, której twarzą jest mistrz walk MMA, Conor McGregor. Wcześniej Becle kupiło 49%, teraz kontrolują całość. Podpisano umowę, dzięki której McGregor nadal będzie firmował ją jako „swoją” whiskey. Całość transakcji opiewa na 600 mln dolarów, z czego prawdopodobnie ponad połowa stanowi sponsorski kontrakt zawodnika. Whiskey Proper No. Twelve zadebiutowała w 2018 roku jako wspólny biznes McGregora, jego menadżera Audie Attara oraz inwestora, Kena Austina. Sprzedaż tej marki na świecie to obecnie ok. 6 mln butelek rocznie.

KIG wspiera sprzedaż alkoholu przez internet

Krajowa Izba Gospodarcza stanęła na czele multibranżowej koalicji, na rzecz legalizacji sprzedaży alkoholu przez internet. Ma to dać szansę na wyjście z pandemicznego kryzysu regionalnym producentom wyrobów alkoholowych, którzy do tej pory mieli ograniczone możliwości dotarcia do klientów w kraju i zagranicą. Trwający kryzys znacząco pogorszył ich sytuację.

Czytaj więcej