Rebranding Hillebrand

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, po tegorocznych obchodach 175-lecia działalności, ogłasza rebranding i dalsze plany rozwoju. 1 października Grupa zmieniła nazwę na Hillebrand, łącząc pod jedną marką wcześniej przejęte spółki Trans Ocean Bulk Logistics i Satellite Logistics Group. Zmianie uległ też logotyp firmy.

Czytaj więcej

Pernod Ricard przejęło Castle Brands

Grupa Pernod Ricard kupiła blisko 90% akcji spółki Castle Brands, płacąc łącznie ponad 190 mln dolarów. Castle Brands to ważny gracz na amerykańskim rynku alkoholi, należą do nich m.in. rum Goslings, bourbon Jefferson czy irlandzkie whiskey Knappogue Castle i Clontarf, włoskie likiery Pallini. W Polsce dystrybutorem oferty Castle Brands jest Pinot Wines & Spirits.

Czytaj więcej

Campari przejmuje Montelobos

Groupa Campari kupiła za 35,7 mln dolarów 51% udziałów w wytwórni Licorera Ancho Reyes & Casa Montelobos, która produkuje marki meksykańskich alkoholi Montelobos (mezcal) i Ancho Reyes (likiery). To kolejne tegoroczne akwizycje Campari, które wcześniej przejęło na Martynice rumy Trois Rivières i Maison La Mauny. W Polsce dystrybutorem Campari jest CEDC, a mezcali Montelobos i likierów Ancho Reyes firma The Last Port.

Nowe warianty Gancia

Gancia to najstarsza włoska marka wina musującego, obecna na Półwyspie Apenińskim od blisko 170 lat. Marka jest nierozerwalną częścią narodowego dziedzictwa i stylu życia Włoch, od lat łącząc bogatą tradycję z nowoczesnością. Kierując się filozofią marki „drink beauty”, Gancia wprowadza na polski rynek dwa zupełnie nowe produkty o egzotycznych, odświeżających smakach liczi i grejpfruta.

Czytaj więcej

Obietnica zmian w podatku akcyzowym

4 września, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski opowiedział się za wprowadzeniem jednakowo liczonego podatku akcyzowego dla wszystkich rodzajów alkoholu – piwa, wina i wyrobów spirytusowych – w zależności od zawartości czystego etanolu w napoju alkoholowym i zadeklarował wsparcie instytucji państwowych w promowaniu eksportu polskich wyrobów spirytusowych za granicą.

Czytaj więcej

Mocne Alkohole w Polsce 2019

Może wydawać się dziwnym, a nawet mało trafionym, żeby przyglądać się kolejnej edycji „Mocnych Alkoholi w Polsce” – rocznik 2019. Z pewnością dadzą się słyszeć głosy: „ale to już było”, co mogło nowego się wydarzyć? Nic bardziej mylnego. Kolejna edycja przynosi naprawdę wiele nowości. Po pierwsze, liczba nowych producentów wzrosła i to znacznie, a portfolio pozostałych również się poszerzyło, dzięki czemu możemy łatwo rozpatrzyć się w tegorocznych trendach, czyli odpowiedzieć sobie na pytanie: „co się pije i dlaczego?”, co zresztą jest dodatkowo udokumentowane badaniami autora odnośnie samego rynku spirytusowego, więc struktury spożycia i produkcji.

Czytaj więcej

21 lat CEDC z winami Concha y Toro

Viña Concha y Toro, największy producent wina w Ameryce Łacińskiej i CEDC International, obchodzą 21. rocznicę nawiązania współpracy. Sprzedaż win Concha y Toro osiągnęły w Polsce już poziom sprzedaży powyżej 100 tys. dziewięciolitrowych skrzynek. Wina Concha y Toro są liderami wśród importowanych win chilijskich na konkurencyjnym rynku polskim: Casillero del Diablo jest numerem jeden wśród win superpremium, a Frontera numerem trzy wśród win premium.

Czytaj więcej

Starka prędko nie powróci

Trwa sądowy klincz w sprawie marki Starka i zarządzania spółką, która produkuje historyczny polski trunek. Dwie zainteresowane szczecińskimi piwnicami strony są w trwającym od półtora roku sporze, a ociężałość sądu sprawia, że majątek zabezpiecza zarządca komisaryczny. Długi firmy rosną, produkcja i sprzedaż są wstrzymane, zamiast realizacji ambitnych planów mamy kolejny blamaż na rynku polskiej wódki.

Czytaj więcej

United Beverages kupuje Sobieski Trade

Marie Brizard Wine & Spirits zdecydowało się odsprzedać swoją spółkę dystrybucyjną w Polsce, Sobieski Trade. To kilkanaście hurtowni, centrum logistyczne w Kołaczkowie i grupa kilkunastu współpracujących sklepów z alkoholami, do których dostęp uzyska kupujący – United Beverages S.A. Jednocześnie United Beverages stanie się dystrybutorem produktów MBWS przez Sobieski Trade. Ze względu na „konkurencyjny rynek” nie ujawniono kwoty transakcji.

Mazurska Manufaktura Alkoholi wprowadza nalewki kraftowe

Mazurska Manufaktura Alkoholi debiutuje na rynku produktami z serii kraftowej. Po Czystej Wódce, firma prezentuje Kwaśną Wiśnię oraz Rześką Pigwę. Niedawno w sprzedaży pojawiło się ponadto wskrzeszone przez Manufakturę kultowe piwo Jurand., Rozwój portfela wyrobów rzemieślniczych to m.in. efekt przeprowadzonej zbiórki crowdfundingowej, w ramach której Spółka pozyskała aż 2,54 mln zł.

Czytaj więcej

M&P na warszawskiej Pradze

27 lipca nastąpiło oficjalne otwarcie kolejnego salonu M&P Wina i Alkohole Świata, na warszawskiej Pradze, przy ul. Strzeleckiej 27. Lokal ma 65 m, został podzielony na trzy strefy – wina, wódki i alkohole starzone. Łącznie na półkach jest ok. 4000 butelek z całego świata. „Aqua Vitae” i Spirits.com.pl objęły patronatem Salon Strzelecka, wspólnie z M&P będziemy tu organizować degustacje mocnych alkoholi, a także cotygodniową Akademię Wina. Najbliższe spotkanie już w czwartek – 1 sierpnia o godz. 19.00, prezentacja whiskey Templeton Rye.

Czytaj więcej

Lato z Żołądkową

Stock Polska przygotował w tym roku sześć wakacyjnych stref dedykowanych Żołądkowej Gorzkiej i orzeźwiającym drinkom z udziałem popularnej „rudej”. Promocyjne strefy zlokalizowane są w: Gdańsku przy ul. Ołowianka, Gdyni przy Hotelu Mercure Gdynia Centrum, Jastarni przy Coctail Bar & Bistro Rettungs Budy, Dębkach przy Cooler Beach Bar (wejście na plażę nr 19), Sosnowcu w Wake Zone Stawiki i Krakowie w Food Truck Park Bezogródek.