Nowy wizerunek win El Sol

Wina El Sol – jedna z pięciu najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku win w Polsce – zmieniają smak i wizerunek. Nowe etykiety i łagodniejszy charakter zyskały wszystkie warianty El Sol, czyli pięć win spokojnych z najbardziej słonecznych krajów świata: Hiszpanii (wina czerwone, białe i różowe), Chile (wino czerwone) i Australii (wino białe).

Czytaj więcej

Limitowane prosecco?

Jak podaje Money.pl za „La Repubblica”, w ciągu ostatniej dekady popularność prosecco gwałtownie wzrosła, a co za tym idzie wzrosła też jego produkcja. Co roku 14 tys. winnic wypuszcza na rynek 550 mln butelek (z czego 75% stanowi eksport). Wartość produkcji oceniana jest na 25 mld euro rocznie. Ceny za hektar ziemi w rejonach wytwarzania prosecco (Wenecja Euganejska i Friuli – Wenecja Julijska, w okolicach miejscowości Conegliano, Valdobbiadene i Asolo) kształtują się w okolicach 1 mln euro. Likwiduje się sady, lasy czy inne uprawy pod nowe winnice, co zdaniem lokalnych władz może doprowadzić do degradacji środowiska naturalnego w tych regionach. Masowa produkcja może spowodować zalew rynku gorszej jakości winem i spadkiem cen. Obrońcy status quo apelują do władz o wprowadzenie ograniczeń w produkcji.  Pojawiły się już pierwsze reakcje. – Produkcja w przyszłości będzie ograniczona – to słowa wiceministra rolnictwa, Franco Manzato.

Dobre wyniki Stocka

Grupa Stock Spirits raportuje wzrost zysków o 9,7% w pierwszym półroczu 2018 roku – do 18 mln euro. Przychodu ze sprzedaży wzrosły w tym czasie o 5,3%, do 124,1 mln euro. Lepsze wyniki finansowe to efekt przede wszystkim wyższych marż realizowanych na rynku polskim. Łącznie grupa sprzedała w pierwszym półroczu 5,8 mln dziewięciolitrowych skrzynek z alkoholem.
Najważniejsze wydarzenia tego półrocza to: nowa wersja wódki Żołądkowa de Luxe, nowe smaki w liniach Lubelska i Saska, edycja „mundialowa” wódki Stock Prestige, a na innych rynkach – debiut marki czeskiego rumu Božkov Republica, wprowadzenie oferty dystrybucyjnej alkoholi z portfolio Beam Suntory w Czechach, a także umowa dystrybucyjna z Quintessential Brands, dotycząca sprzedaży irlandzkiej whiskey.

Sierpniowe promocje w Tesco

Na okładce sierpniowej gazetki z alkoholami sieci Tesco nadaje ton nowy różowy gin truskawkowy – Lubuski Pink Gin. Poza tym craftowy Bimber z Manufaktury Copernicus w znakomitej cenie – 22,49 zł za 0,5 l (w tej samej cenie są inne „crafty” tego producenta). Półlitrowa Soplica za 19,99 zł nie zanęci, bo klient już się przyzwyczaił do takich cen wódek czystych. Na ostatniej stronie gazetki m.in. promocje na whisky Grant’s i Johnnie Walker Red, Żubrówka Biała 0,5 l tylko za 19,49, Stock Prestige w różnych smakach i czysty za 22,99 zł. Wewnatrz numeru kolejne wódki w super cenach: Bols Platinum, Husaria, Copernicus, Wyborowa, Ogiński, Krupnik, Norvegia, Moniuszko, Żubrówka Czarna, Smirnoff Black, Russian Standard, kolekcja Saskiej (czysta i smakowe), Kolekcja Krupnika (czysta i smakowe), wszystkie kolory Soplicy… W promocji whisky blendowane i single malt, szkockie, irlandzkie i amerykańskie: Wild Turkey, Jim Beam (także w wersjach smakowych), Tullamore Dew, Ballantine’s Finest i Ballantine’s Fire, Passport, Lauder’s William Peel, Johnnie Walker Black, Chivas Regal Extra, Grant’s 12YO, Glenfiddich 12YO. Poza tym w nieustającej promocji: Metaxa, Stock 84, Bacardi w wielu odmianach, Aperol i inni. Co dziwi? Mało nowości w gazetce, tylko dwie – Lubuski Pink i Russian Standard (od lipca w ofercie CEDC). A przecież tyle nowych wódek tego lata wkroczyło na półki, także Tesco. Pewnie trafią do sierpniowej gazetki. Na razie na półkach trzymają ceny.

Żubr prezentuje dwa smaki

Stock Polska wprowadziło na rynek orzeźwiające warianty smakowe marki Żubr, popularnego trunku z segmentu economy. Żubr Cytrynowy oraz Żubr Wiśniowy o zawartości 30% alkoholu jest dostępny w formacie 90 ml oraz 200 ml od początku lipca. Żubr jest obecnie brandem z największym wzrostem wolumenu w segmencie ekonomicznym. Sprzedaż produktu w bieżącym roku wzrosła aż o 57% w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku.

Czytaj więcej

Trzy nowe sklepy Centrum Wina

Centrum Wina otwiera nowe sklepy w Gdańsku, Bielanach Wrocławskich i Warszawie. Łącznie w całej Polsce będzie więc 29 sklepów należącej do spółki Ambra sklepów, a jeszcze w tym roku firma prawdopodobnie otworzy kolejne lokalizacje. – Rynek wina w Polsce rośnie o ok. 6% w skali roku. Jeszcze szybciej rozwija się segment win droższych powyżej 20 zł. To duży potencjał dla Centrum Wina. Podążamy za rynkiem, dlatego przyspieszyliśmy otwarcia nowych sklepów – mówi Robert Ogór, prezes Ambra S.A.

Czytaj więcej

Nowa Żołądkowa de Luxe

Na rynku pojawiła się nowa odsłona wódki Żołądkowa de Luxe, o ulepszonej recepturze. Przemianie uległ również design opakowania, nowa smukła butelka została zaprojektowana w duchu minimalistycznym, a prosta etykieta ze znakami wodnymi podkreśla pochodzenie i wysoką jakość produktu. Dodatkowo formalny zabieg, uwypuklający w logo polskie znaki diakrytyczne, symbolizuje coś co łączy wszystkich Polaków międzypokoleniowo – język polski. Razem z relaunchem produktowym wystartowała kampania wizerunkowa „Żołądkowa łączy”.

Czytaj więcej

Russian Standard w polskiej ofercie CEDC

Wódka Russian Standard Original pojawi się w polskich sklepach w ofercie CEDC. Jej wprowadzenie do sprzedaży będzie wspierane materiałami POS oraz działaniami PR i w kanale prasy handlowej. Rosyjska wódka numer jeden na świecie dostępna będzie na sklepowych półkach w kanałach handlu tradycyjnego i nowoczesnego od końca czerwca w butelkach o pojemności 700 ml w cenie 49,99 zł.

Czytaj więcej

Cła na amerykańską whiskey

22 czerwca Unia Europejska wprowadziła cło w wysokości 25% wartości produktów na import amerykańskiej whiskey. Jako pierwszy z producentów zareagował Brown Forman, zapowiadając wzrost cen swoich marek w Europie o 10%, są to przede wszystkim: Jack Daniel’s, a także Woodford Reserve czy Old Forester.

Nowe warianty wódki Palace

Marka Palace wprowadza na sklepowe półki dwa zupełnie nowe i innowacyjne warianty. Palace Ziemniak z Orkiszem oraz Palace Ziemniak z Owsem to nowości, które dostępne są w sprzedaży już od czerwca br. Palace to ziemniaczana marka wódki premium. Badania z ostatnich lat pokazują, że wódki ziemniaczane są coraz bardziej doceniane na polskim rynku.

Czytaj więcej

Teraz Cydr Lubelski!

Cydr Lubelski znalazł się w gronie Laureatów XXVIII edycji Konkursu „Teraz Polska”. Godło „Teraz Polska” jest symbolem najwyższej jakości. Konkurs nagradza najlepsze, wyróżniające się na rynku polskie produkty i usługi, które są wzorem i inspiracją. Cydr Lubelski dołącza do prestiżowego grona laureatów wybranych przez niezależną Kapitułę Konkursową – jury składające się z 25 autorytetów życia społecznego, kulturalnego, gospodarczego i naukowego pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera.

Czytaj więcej

Polacy w ćwierćfinale alkohol z Akwawitu za darmo

Firma Akwawit ogłosiła konkurs – „Polacy w ćwierćfinale. Nasz alkohol za darmo” Jeśli Polacy zagrają w ćwierćfinale Mistrzostw Świata 2018 w Rosji, to pieniądze za zakup wódek Krakus i Wratislavia oraz whisky Jack Strong zostaną zwrócone nabywcy. Ilość i pojemność butelek dowolna. Promocja obowiązuje od 5 czerwca do meczu Polaków w ćwierćfinale MŚ 2018. Regulamin promocji dostępny na www.akwawit.eu.

Nowe smaki Lubelskiej

W czerwcu rodzina marki Lubelska powiększyła się o dwa nowe smaki, bazujące na gruszce i jeżynie. Tym samym portfolio marki składa się obecnie aż z dziewięciu wariantów smakowych. Wraz z wprowadzeniem Gruszkówki i Jeżynówki na rynek, zmieniło się także hasło przewodnie marki, które brzmi „Owoc ma moc!”. Nowe produkty są już dostępne w sklepach w całej Polsce.

Czytaj więcej

Polska Gola

Na boiskach Rosji Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Sklepowe półki uginają się od piłkarskich gadżetów – piłek, koszulek, szalików, czapek, majtek, staników, piłka pojawia się na opakowaniach czipsów, orzeszków, na puszkach i butelkach z piwami. Jest nawet piłkarski szampan. Dlaczego producenci wódki maja być gorsi? Nie są!

Czytaj więcej

Finlandia w nowej butelce

W czerwcu do sprzedaży trafiła wódka Finlandia w nowych butelkach. Inspiracją dla najnowszej odsłony wódki były natura oraz fiński design. Projekt kontynuuje, trwającą ponad pół wieku, tradycję opakowań z motywem topniejącego lodu, zachowując delikatne żłobienia. Nowością jest granatowy kolor nakrętki, banderoli na szyjce oraz etykiety, która teraz umieszczona została w nowym, bardziej widocznym miejscu. Ponadto na froncie butelki pojawiają się grawerowane renifery, a na etykiecie miedziane słońce – elementy symbolizujące nieskazitelnie czystą naturę, wskazujące równocześnie na miejsce, w którym produkowana jest wódka.

Czterdziestoletnia Starka

Dojrzewała cztery dekady, rozlana do 2000 butelek znalazła nabywcę w okamgnieniu. Szczecińska Fabryka Wódek Starka domknęła intratny kontrakt swojego flagowego trunku.
– Odnieśliśmy sukces i domknęliśmy kontrakt, sprzedając całą wyprodukowaną limitowaną edycję czterdziestoletniej Starki. Zakupu za kwotę siedmiocyfrową dokonał uznany polski dystrybutor alkoholi – firma Tedi – mówi Sylwester Kloskowski, prezes Szczecińskiej Fabryki Wódek Starka.

Czytaj więcej

Diageo bogatsze o mezcal

Diageo przejęło markę mezcali Pierde Almas, zapowiadając jednocześnie globalną dystrybucję tych trunków. To drugi mezcal po Casamigos w portfolio alkoholowego giganta. Mezcal Pierde Almas powstaje w Oaxaca. Twórcą marki jest Jonathan Barbieri, który pozostanie w firmie jako master distiller.