Juliusz Słowacki

wprowadzona w 2019 roku wódka czysta zbożowa z BZK-Alco, o mocy 40%. W serii poetów romantyzmu, do Adama Mickiewicza dołączył autor „Kordiana”. Bardzo elegancka butelka, przezroczysto-czarne szkło, z miedziano-złotą etykietą. Filtrowana przez aktywne węgiel i przez górskie kryształy. Aromat słodki, waniliowy, nuty lasu, świerków. W smaku pszenica, słodkie ziarno, lekko grejpfrut i inne cytrusy. W finiszu limonka i cierpkość tytoniu

Amundsen Vodka ze złotem w konkursie Effie Awards 2019

28 października odbyła się dwudziesta, jubileuszowa, gala konkursu Effie Awards. W gronie zwycięzców znalazła się Amundsen Vodka, zdobywając złotą statuetkę w kategorii „Napoje alkoholowe” za kampanię Odkrywaj Więcej. Strategię stworzyła agencja The Digitals na zlecenie Stock Polska.
– Możliwości komunikacji w kategorii alkoholi wysokoprocentowych są ograniczone: brak ATL/BTL, ograniczenia prawne… Jest to spore wyzwanie w naszej codziennej pracy. Tym bardziej jest mi niezmiernie miło, że nagrodę w tak istotnym konkursie branżowym otrzymała marka Amundsen, która mimo barier była w stanie swoją opowieścią przekonać do siebie ludzi. Nagle te wyzwania stały się naszą siłą napędową do nietuzinkowego sposobu myślenia, szukania kreatywnych rozwiązań i nauczyły, że jakość contentu i jego spójność w modelu 360 mają w tej branży ma większe znaczenie niż gdziekolwiek indziej – mówi Ewelina Łukasiak ze Stock Polska.
W ramach prowadzonych działań marka nawiązała współpracę z trzema ambasadorami – Łukaszem Nowickim – aktorem, dziennikarzem i podróżnikiem, Krzysztofem Starnawskim – nurkiem i pasjonatem fotografii głębinowej i Marcinem Dobasem – fotografem National Geographic. Zwieńczeniem kampanii był prestiżowy konkurs Amundsen Photo Awards, podczas którego wyłoniono autorów najlepszych fotografii w trzech wyjątkowych kategoriach: zwierzęta, ludzie i krajobraz oraz kategorii specjalnej nawiązująca do idei marki i jej historii – Zimowa Ekspedycja. O jego sukcesie świadczy liczba zgłoszeń – niemal 4 tysiące, czyli aż 14 tysięcy zdjęć.
Effie Awards to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów w branży marketingowej, który docenia najlepsze kampanie i najbardziej efektywne działania komunikacyjne, które swoje odzwierciedlenie mają również w wynikach biznesowych. Jury wybierając zwycięzców uwzględnia wiele czynników takich jak: innowacyjność, interdyscyplinarny charakter projektu i skuteczność w odniesieniu do założeń strategicznych i celów. Oprócz złotych statuetek rozdano również nagrody dla najefektywniejszej agencji reklamowej, czy agencji mediowej. Poza Grand Prix wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.

Carvia

nowa wódka firmy Vinet Delpech, destylowana w szarentejskich alembikach jak ich flagowa wódka Vyche Pitia. Spirytus żytni, dodatek kminu. Ma 43% i w porównaniu z wersją Vyche Pitia Carawey jest lżejsza. Fantastyczny zapach kminu, w smaku słodycz, kmin i zioła w tle. W Polsce w ofercie M&P.

Degustacja rumów Dictador i wódki Beluga

8 listopada odbędzie się degustacja w Bistro de la Tour, przy ul. Sikorskiego 111 w Józefowie – spotkanie przy kieliszkach wypełnionych kolumbijskim rumem Dictador oraz wódką prestiżowej marki Beluga. Degustacji towarzyszyć będą pyszne przystawki serwowane przez kucharzy Bistro. Bilety w cenie 50 zł można zakupić w sklepie Cezar Wina i Alkohole Świata, ul. Piłsudskiego 128, Józefów. Zakupione zaproszenie może być wykorzystane, jako bon zakupowy o wartości 50 zł, podczas degustacji. Godz. 20-22.00.

Ruiny po zakładzie Józefa Kronika w Lwowie

Przy ul. Chmielnickiego 124 we Lwowie straszy ruina wielkiego zakładu, zbudowanego w neogotyckim stylu z czerwonej cegły. Wygląda niczym włoskie palazzo, niegdyś była tu fabryka wódek i likierów Józefa Kronika. Po II wojnie światowej produkowano tu dżemy i marmolady, a obecnie jest to niszczejący pustostan. W promieniu 200 m znajduje się wytwórnia wódek Hetman, a także ruina po fabryce wódek J.A. Baczewski, a kawałek dalej jest kolejny znany z czasów przedwojennych zakład rektyfikacji, dawniej PMS, dzisiaj Lwowski Zakład Likierów i Wódek. Powodem tego nagromadzenia gorzelni są obfite podziemne źródła miękkiej wody, choć nie bez znaczenia była też pobliska stacja kolejowa, jak i fabryczny charakter dzielnicy.

Czytaj więcej

Luksusowa Żyto & Ziemniak

nowa receptura wódki Luksusowej, która zawsze była wódką ziemniaczaną, z nutami skrobiowymi, słodkimi, ziemistymi. Konsumenci lubili Luksusową za jej wyraźnie ziemniaczany smak. Co dał dodatek spirytusu żytniego? Na pewno zmienił się aromat, jest bardziej pieprzny, choć wciąż w tle jest nuta słodyczy, wanilii, nawet toffi. Smak wyrazisty, dużo bardziej cierpki niż w klasycznej Luksusowej, jest nuta kwaśnych winogron, pieprz, ale jest i krochmal znany z wersji klasycznej. Ładnie się to poukładało. Finisz gładki, delikatny – winogrona, grejpfrut, kardamon, jednocześnie długi, pozostawiający przyjemną cierpkość w ustach. Moc – 40%. Nowa receptura zastąpi starą, Luksusowa ziemniaczana jest dostępna tylko do wyczerpania zapasów.

Nalyvaiko

(Наливайко), wódka czysta zbożowa z zakładów Hetman (Гетьман) we Lwowie. Oferowana w trzech wersjach „patriotycznych”, które różnią się sposobem zestawienia alkoholu i zawartością cukru: За долю, За волю, За Любов (Za los, Za wolność, Za miłość). Jest też wersja z pieprzem, Наливайко с перцем. Wszystkie o mocy 40%. Czysta ma aromat trawy, pokrzywy, zielonych liści i nieco cukru pudru, żołędzi. W smaku słodycz, liście, wiśnie. Dużo wiśni w finiszu, cierpkich i w syropie. Bohater tych wódek, Seweryn Nalewajko, był XVI wiecznym kozackim atamanem, bohaterem walk przeciwko Rzeczpospolitej. Podobno cechowało go wyjątkowe okrucieństwo. Pojmany przez Hetmana Stanisława Żółkiewskiego został zabrany do warszawy i tu stracony. Według różnych wersji śmierć jago była równie okrutna jak życie, został ścięty, poćwiartowany lub upieczony żywcem, a może upieczony, a potem poćwiartowany?

Czytaj więcej

Spotkanie z wódkami Pravda

19 listopada o godz. 19.00 w Salonie M&P Strzelecka 27 odbędzie się degustacja kolekcji dziesięciu wódek marki Pravda. Egzotyczne i swojskie smaki, m.in.: maliny, wiśnie, kokos, ananas czy karmel, a także wysokiej klasy koszerne wódki czyste. Koszt udziału w degustacji – 20 zł/os. Będzie można odliczyć podczas spotkania przy zakupie dowolnego produktu z oferty firmy Pravda (wódki Pravda i Stanislav, a także zestawy prezentowe).

Śladami Baczewskich

W dniach 2-3 października firma J.A. Baczewski oraz Ambra, polski dystrybutor marki, zorganizowali wyjazd prasowy do Lwowa – śladami rodziny Baczewskich. Już na lotnisku Okęcie pojawił się pierwszy akcent nawiązujący do historii, bowiem w business lounge, gdzie spotkała się grupa, nie tylko podawana jest Wódka Monopolowa Baczewski, ale też jest kącik ze starymi zdjęciami oraz model samolotu z lat 20. XX wieku, z reklamą wódek Baczewski.

Czytaj więcej

Bulbash 6 Pure Malt

wódka butelkowana na białoruskim rynku pod marką Dobra Sklanka, są to wódki delikatnie filtrowane i wzbogacane o nalewy, w tym przypadku o destylat ze słodowanego jęczmienia. Bardzo delikatny aromat ziarna, prażonego ziarna, kwasu chlebowego. Smak bardzo cierpki, a nawet cierpko-gorzki, pieprz ziołowy, kardamon, lekko papryka i zakwas chlebowy. Długi, cierpki, pieprzny finisz. Moc – 40%. Wódka jest butelkowana specjalnie dla polskiego dystrybutora, firmy Partner Center.

Baikal Pine Nut

wódka o mocy 38% z nalewami na orzeszki piniowe. Delikatny aromat – orzechy, suche szyszki, kora drzewa, mech, jak las pod koniec suchego lata. Poza tym słodycz miodu i syropu sosnowego. W ustach lekka, słodka, wyraźnie czuć orzechowość, w tle – wanilia, pieczone słodkie jadalne kasztany. Finisz słodko-cierpki, wanilia i kora, słodki tytoń, cynamon. Polskim dystrybutorem jest Ice-Full.

Baikal Vodka Original

oleisty alkohol, moc 40%. Aromat zdecydowany – pieprz, dużo ziarna, prażone ziarno, dym ogniska, do tego przyjemne nuty leśne – igliwie, szyszki, a i nuty bardziej aromatyczne, jak różowy pieprz. Smak cierpki – sok z wiśni, kwaśne winogrona, kwaśne jabłka, a po tej cierpkości bardziej słodka nuta muskatu i słodszych jabłek, słodszych gruszek. Finisz i cierpki, i słodki. Są tu kwaśne winogrona, ale jest i cukier puder, wanilia, orzech laskowy. Ciekawa wódka, nieszablonowo poukładana, według mnie ciekawsza niż wersja Baikal Ice. Polskim dystrybutorem jest Ice-Full.

Nowości z Mazurskiej Manufaktury Alkoholi

Dostałem właśnie nowości ze Szczytna. Mazurska Manufaktura Alkoholi to nowa marka zakładu w Szczytnie, który wcześniej działał jako Tarpan. Udało im się pozyskać kapitał i ruszyli prężnie, wprowadzając na rynek piwo Jurand, które powstawało kiedyś w tych samych murach, a potem kolekcję Mazurska Manufaktura Alkoholi. Firma wcześniej produkowała m.in. Bielik Vodka czy Wódkę z Mazur. Mają własną zestawialnię i rozlewnię, są też liczącym się importerem, głównie z Niemiec.

Czytaj więcej