Nowe smakowe wódki

Starosta Pigwowa i Wiśniowa to dwie nowe wódki smakowe, butelkowane z mocą 37,5%. Powstają w zakładzie Polanin w Środzie Wielkopolskiej jako private label M&P. Obydwie w pojemnościach 0,5 l w cenie 32 zł. Linia Starosta to także wódka czysta zbożowa w pojemnościach: 0,1, 0,2, 0,5, 0,7 i 1,75 l oraz napoje spirytusowe o mocy 30%: pigwówka, wiśniówka i cytrynówka w pojemnościach 0,1 i 0,2 l. Nowe smaki dedykowane są przede wszystkim do orzeźwiających koktajli owocowych.

Czechoslovakia Vodka

bardzo ładna, malowana, droga butelka, producentem jest słowacki Karloff, znany z marki Tatratea. Edycja wypuszczona w 2018 roku z okazji stulecia Czechosłowacji. Aromat bardzo słodki – biszkopty, lukier, cukier puder, wafle z wanilią, lekka nuta anyżu. W smaku również bardzo słodka, mleczna. Finisz natomiast nieco cierpki, nuta jabłek, poza tym jednak wciąż słodko – wanilia, mleczna czekolada, wafle. Moc – 40%.

Czytaj więcej

Nowy Nemiroff

Marka Nemiroff ma w Polsce nowego dystrybutora i wprowadziła nowe wódki – nowe opakowania i zupełnie nowe receptury. Dystrybutorem została Coca-Cola HBC Polska, która przejęła także markę wódki Potocki oraz kilka produktów z Grupy Campari (Cinzano, gin Bulldog i Bickens, tequila Espolon, likiery Grand Manier i Frangelico). Nowe wódki Nemiroff mają bardziej atrakcyjną butelkę, która wraz z etykietą nawiązuje do lat 20. XX wieku.

Czytaj więcej

Polska Wódka Starzona w Beczkach Tempranillo 2020 Batch 1

druga edycja żytniej Wódki Starzonej z Old Polish Vodka, tym razem zabutelkowana z mocą 52,3%, w liczbie 329 pięknie pakowanych karafek. Aromat inny niż z pierwszego rozlania, delikatniejszy, bardziej waniliowy, nuty zielonych włoskich orzechów, sporo surowego drewna, lekko sadza, rozmaryn, nutka anyżu. W smaku orzechy i wanilia, wafelek, czekolada z wiśnią, delikatnie kardamonowa, przesuszająca nuta. W finiszu bardzo dużo orzechów laskowych i włoskich, nuta korzenna, wanilia, drożdże, lekko grzyby.

Czytaj więcej

Spicul de Aur

nazwę można tłumaczyć z rumuńskiego jako „złoty kłos”. Właścicielem marki jest Zernoff, największa rektyfikacja etanolu w Mołdawii. W wersji Premium wódka jest z kłosem w środku, w wersji Classic – bez kłosa. Obydwie butelkowane z mocą 40%, w Polsce importerem jest Ice-Full. To wódka pszeniczna, dosładzana, oleista. Aromat wilgotnych ziaren, lekko pieprzu. Smak bardzo delikatny, ziołowy, słodki. Słodki, niebywale lekki finisz, delikatna nuta orzechów włoskich na końcu.

Czytaj więcej

Petrovskaia

marka wódek należąca do firmy Zernoff, największej rektyfikacji etanolu w Mołdawii. To cztery wódki, flagowym produktem jest filtrowana przez aktywny węgiel i srebro Petrovskaia Platinum. Dostępna w Polsce w ofercie Ice-Full. Oleista, dosłodzona. Delikatnie ziołowy aromat – pieprz i ziele angielskie. W smaku przyjemne połączenie cierpkości i słodyczy, jak grejpfrut z cukrem, konsekwentnie pozostające w ustach przez dłuższy czas. Finisz nawet bardziej cierpki niż słodki. Są też tańsze (i słodsze) wersje – Petrovskaia Vodka i Petrovskaia Red Vodka, a także żurawinowa Petrovskaia Cranberry. Wszystkie butelkowane z mocą 40%.

Czytaj więcej

Małpki nie podrożeją

Planowany podatek cukrowy (wprowadzający m.in. opłaty dla napojów spirytusowych o pojemności do 300 ml, po 1 zł za każde 100 ml) został odroczony do końca roku. „To zmiany dla przedsiębiorców wprowadzane po to, aby w tym trudnym czasie, gdy wszyscy z dnia na dzień analizują skutki gospodarcze rozprzestrzeniania się koronawirusa, nie mieli dodatkowych obciążeń” – poinformowała minister rozwoju, Jadwiga Emilewicz.

Moda na Bio

W 2019 roku Polacy wydali ponad 620 mln zł na produkty z oznaczeniem Bio – wynika z badania firmy Nielsen. Sprzedaż produktów bio rośnie trzy razy szybciej niż cały rynek spożywczy, rok do roku odnotowano o 15%. Wartość sprzedaży wódek Bio wynosiła w 2019 roku ok. 30 mln zł i była pięciokrotnie większa niż w 2018 roku.

Cerville z marką Stolichnaya

Cerville Investments przejęło wyłączność na dystrybucję w Polsce produktów Grupy Stoli, w tym znanej na świecie wódki Stolichnaya.
Grupa Stoli powstała w 2013 roku i jest odpowiedzialna za produkcję, zarządzanie i dystrybucję globalnego portfolio alkoholi SPI. Poza Stolichnaya w portfolio są takie marki jak: wódka Stoli, wódka Elit, Bayou Rum, likiery Gator Bite Rum, Cenote Tequila, Kah Tequila i Se Busca Mezcal.
Firma Cerville Investments powstała w 2014 roku. W ofercie ma ok. tysiąc produktów, wśród nich marki mocnych alkoholi: Clansman Scotch Whisky, Glengarry Scotch Whisky, Hardy Cognac, Lazzaroni, Glendalough, Taiga Shtoft, Hatozaki i wiele innych.

Baikal Cranberry

aromat słodki i owocowy: czerwona porzeczka, jagody i wiśnie. Smak cierpko-słodki, dużo żurawiny, jagody, nuta orzeszków cedrowych, delikatna pikantność. Cierpki orzechowy finisz, nuty wiśni i jagód, przede wszystkim jednak żurawina. Moc – 38%. Polskim dystrybutorem jest Ice-Full.

Baikal Honey with Pepper

słodko-korzenny, przyjemny aromat, dużo pieprzu i ziela angielskiego, słodycz czerwonych owoców – truskawki i maliny, miód. Smak słodko-pikantny, wyraźna nuta goździków, pieprzu czarnego i czerwonego. Bardzo dużo rozgrzewającego pieprzu w finiszu – pieprz czarny, kardamon, ziele angielskie i masa goździków. Moc – 38%. Polskim dystrybutorem jest Ice-Full.

Haku

japońska wódka z ryżu, produkowana w zakładzie Suntory. Fermentacja i pierwsza destylacja w alembikach odbywa się w zakładzie w Kagoshima. Do fermentacji wykorzystywane są japońskie drożdże koji. Potem odbywa się jeszcze jedna destylacja w alembiku i w kolumnie oraz filtracja przez węgiel z bambusów. Butelkowana z mocą 40%. Haku znaczy po japońsku biały. Aromat butwiejącego ziarna i cukru. Smak słodki, cukrowy, finisz tak samo słodki i nijaki.

Dobre wyniki Marie Brizard w Polsce

Sprzedaż MBWS w 2019 roku w Polsce wzrosła aż o 45,6%, do poziomu 41,8 mln euro, co związane jest m.in. ze świetnymi wynikami w ostatnim kwartale, kiedy wiadomo było, że od stycznia 2020 nastąpi wzrost akcyzy na alkohol. Łączne przychody grupy na całym świecie spadły w 2019 roku o 0,6%, z 389 mln euro do 365 mln euro. Duży spadek sprzedaży grupa zanotowała na rodzimym, francuskim rynku.

Dwór Sieraków Starzona w Beczce 25112019/02

nowa edycja stanowi powrót do początków marki. Dość eksperymentów z beczkami po winach, Dom Wina ponownie zalał beczki po bourbonie i efekt jest znakomity. Aromat: wanilii, liczi, słodkiej herbaty, orzechów laskowych, ziół. Kukurydza, czekolada, orzechy i wanilia w smaku, a w finiszu bakaliowo – orzechy, rodzynki, figi i czekolada. Co ciekawe, z etykiety zniknęło słowo „wódka”. Moc ABV nadal wynosi 40%.

Grey Cardinal Premium Organic

litewska wódka, produkowana od 2015 roku początkowo wyłącznie na rynek rosyjski, od 2020 roku dostępna w Polsce w ofercie MV Poland. Właścicielem marki jest Stumbras, destylowana jest ekologiczna pszenica, klasyczna filtracja węglowa. W aromacie delikatna, lekko czuć pieprz, lekko liście. W ustach słodko – słód, słodkie ziarno, miód. W finiszu nuty mięty, kminu. Moc – 40%.

Kavka

polska wódka robiona głównie na rynek brytyjski. Powstaje w zakładzie Koneser, a autorką receptury jest Urszula Wójcik. Destylat pszeniczno-żytni został wzbogacony destylowanym w miedzianych alembikach spirytusem z jabłek i śliwek. Zapach lekki, zbożowy. W smaku wanilia, malina, lekko pieprz. Pieprzny i jabłkowy finisz. Moc – 40%. W Polsce w ofercie Vininova.