Świąteczne alkohole w Auchan

Auchan ma największy wybór alkoholi na półkach i najgorszą gazetkę ze wszystkich sieci sprzedaży. Są ekologiczni, odsyłają do zapoznania się z ofertą w internecie. Na półkach mają dużo marek własnych, trochę nowości, ale przede wszystkim wielki wybór whisky i wódek, ale też likiery, brandy, koniaki, nawet ouzo czy sake. Auchan przyciąga klienta różnorodnością i dobrą ceną oraz wielkim wyborem marek własnych, w cenach absolutnie niedostępnych dla zwykłych sklepów, choć z jakością tych produktów bywa różnie. Stosunkowo niewiele jest zestawów prezentowych, nie promuje się tu dużych objętości, przeciwnie – wybór małpek jest większy niż gdziekolwiek indziej. Oferta jest jednak dla każdego, od luksusowych whisky i wódek po najtańszą półkę, już nawet nie ekonomiczną, lecz wypełnioną dyskontowymi napojami spirytusowymi, których smaku nawet nie chcę sobie wyobrażać.


Gazetka „Alkohole Auchan” wydrukowana na okres 15-24 grudnia została chyba przygotowana pod nadzorem Towarzystwa Wychowania w Trzeźwości. Osiem stron, z czego większość zajmują wina i wina musujące oraz zestawy prezentowe. Na okładce dumnie pręży się Stumbras Centenary w cenie 44,98 zł za litr. W środku jedna strona z wódkami czystymi – Saska, Pan Tadeusz, Absolut, Żołądkowa Gorzka Czysta de Luxe, Soplica, Wyborowa, Baczewski i Cymes. Czyli demokratycznie i bez cenowych szaleństw (średnia cena za litr wódki to ok. 40 zł, najtaniej wychodzi Żołądkowa de Luxe, najdrożej Absolut). Oczywiście poza gazetką jest na półkach wiele wódek tańszych i droższych od tych w gazetce. Na kolejnej stronie mydło i powidło – Smirnoff Black w cenie 49,98 zł za litr, tani szkocki blend Mac Bride’s w cenie 49,99 zł za litr, ale i np. likier Sheridan’s w cenie 64,98 zł 0,7 l. Jako jedyny dystrybutor Auchan praktykuje takie dziwne ceny – końcówki 98 czy 95 gr, jakby na przekór temu, czego uczą na temat ustalania cen poradniki. Zestawy prezentowe nieliczne. Niektóre unikatowe, większość jednak jest dostępnych powszechnie. Zastanawia polityka cenowa. Dla przykładu, trójpak Jacka Daniel’sa (Gentelman Jack, No 7 i Single Barrel) w gazetce Auchan jest za 339,99 zł, a w gazetce Carrefour za 249 zł. Za to czarny Jack w pudełku gitarowym w gazetce Auchan za 165,99 zł, a w Carrefour za 174,99 zł. Gdybym jednak miał iść tylko do jednego marketu po alkohole na święta, to wybrałbym Auchan, machając ręką na ich skromną gazetkę (nota bene do pobrania w dziale obsługi klienta, na stoisku z alkoholami jej nie ma). Wybór na półkach prawie jak w dobrym sklepie z alkoholami świata. Gorzej z obsługą. Dedykowana na dział z alkoholami „konsultantka” Auchan zapytana przeze mnie, czym różni się stara wersja wódki Norvegia od nowej, w czerwonej butelce, odpowiedziała mi, że ceną. W czerwonej jest o 20 zł droższa (pomimo intensywnej promocji). Ponieważ różnicę w cenie widziałem bez pomocy „konsultantki”, więc próbowałem dopytać się o zawartość. „Nie wiem, ja tego nie piję”, odpowiedziała pani „konsultantka”, po czym dodała: „Ale wielu klientów o to pyta”. W dobrym sklepie z alkoholami świata sytuacja nie do pomyślenia, dlatego ostatecznie nic nie kupiłem w Auchan. Ciekawy wybór, dobre ceny, ale jeszcze muszą się dużo nauczyć.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.