Marka Gin Lubuski rozszerza swoje portfolio o letnie nowości. Lubuski Original RTD, czyli ready-to-drink, to gotowe do spożycia drinki o wyrazistych, owocowych smakach, orzeźwiające i niskokaloryczne. Są lekko gazowane i najlepiej smakują schłodzone. Co ważne – nie zawierają cukru. Napoje w puszkach o pojemności 0,33 l są dostępne w sprzedaży od maja.
Linia obejmuje trzy warianty:
– Berginto to połączenie cytrusowych smaków bergamotki i yuzu, napój jest słodko-kwaśny i rześki o mocy 4%
– Grapeginto to wyraziste nuty grejpfruta, doskonale zrównoważone przez słodycz i lekko pikantny smak jałowca, drink jest orzeźwiający, słodko-gorzki, ma 4%
– Melginto to napój bezalkoholowy o smaku arbuza, z delikatnymi nutami jałowca, jest nie tylko niezwykle orzeźwiający, ale i niskokaloryczny – w 100 ml jest tylko 1 kaloria.
Jak przyznaje Marta Tyszkowska, kierownik Marketingu ds. Wyrobów Spirytusowych w firmie Henkell Freixenet Polska, takie gotowe drinki w puszkach lubią konsumenci reprezentujący zwłaszcza młode pokolenie, czyli 20-30-latkowie.
– To doskonała propozycja dla osób aktywnych, spędzających sporo czasu poza domem. Taka forma podania napoju jest idealna do zabrania w plener – na plażę, piknik, na spotkanie ze znajomymi, grilla. W sezonie letnim tych okazji nie brakuje. Dlatego też kategoria RTD jest wyraźnie sezonowa – sprzedaż wzrasta w okresie od maja do września – tłumaczy Marta Tyszkowska.
Według danych firmy badawczej NielsenIQ, kategoria napojów gotowych do spożycia jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się kategorią alkoholową w Polsce. Rocznie sprzedaje się blisko 6 mln l gotowych drinków. W ujęciu ilościowym sprzedaż kategorii wzrosła rok do roku o ponad 21%, a w ujęciu wartościowym o ponad 38%.1
Marka Gin Lubuski to jeden ze sztandarowych produktów firmy Henkell Freixenet Polska i najpopularniejszy gin w Polsce.2