Varia
muzeum, piwo

Muzeum Piwa we Lwowie

Muzeum Piwa we Lwowie

Udostępnij:

Львиварня, czyli Muzeum Piwa we Lwowie, które miastu zafundował Carlsberg, właściciel miejskiego browaru. Pierwsza ekspozycja powstała w 2005 roku (290 lecie powstania browaru) i była dziełem pracowników. Obecnie kompleks jest po gruntownej rekonstrukcji i można go zaliczyć do najnowocześniejszych muzeów na Ukrainie. Zebrano tu eksponaty związane z lwowskim piwowarstwem, ale również z samym miastem i jego biesiadną historią. Szeroko została przedstawiona technologia produkcji. Zwiedzanie jest interaktywne, można niemalże stworzyć własne piwo, wsłuchać się w gwar lwowskiej ulicy, baciarskich melodii. Budynek jest trzykondygnacyjny. Na drugim piętrze stworzono przestrzeń kulturalną z salami wystawienniczymi i konferencyjnymi. Jest tu również obszerna sala degustacyjna. Za niewielką dopłatą do biletu można skosztować czterech piw: Lager (Lvivskie 1715), Unfiltered Lager (Biały Lew), Ale i Dark Lager (Ciemne Lwowskie).


Browar został założony w 1715 roku – hrabia Stanisław Potocki udzielił prawa Jezuitom do budowy browaru na przedmieściach Lwowa. Po I rozbiorze Polski został przejęty przez Austriaków. Za ich czasów został przekształcony w spółkę akcyjną, a pochodziło stąd aż 15% całej produkcji piwa w Cesarstwie. W okresie międzywojennym produkowano tu m.in.: Marcowe, Podwójne Słodowe czy Imperial. W tym też okresie powstało wiele haseł reklamowych, jak np. „100 lat żyje, kto Lwowskie pije”. W czasach radzieckich nosił miano „Колос” i wchodził w skład połączonych pięciu browarów na Zachodniej Ukrainie. W 1999 roku rozpoczęła się współpraca z Baltic Beverages Holding, obecnie należy do Carlsberga. W 2005 roku ОАО «Львовская пивоварня» stworzyła pierwsze muzeum piwa na Ukrainie.
Adres: Львов, ул. Клепаровская, 18. Godziny otwarcia: 10.00-19.00. Bilet normalny: 60 hrywien, set degustacyjny: 40 hrywien.

Powiązane artykuły

Varia
koniak

Region Cognac jest jednym z najściślej reglamentowanych regionów produkcji brandy – aby alkohol mógł nosić […]

Partnerskie
Varia
partnerskie, wino

Ponad jedna trzecia uczestników badania IWSR, przeprowadzonego na zlecenie Narodowej Agencji Wina z Gruzji, uznała […]

Varia
rynek

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy opublikował raport pt. „Branża Spirytusowa i jej znaczenie dla Polskiej […]

Partnerskie
Varia
edukacja, partnerskie

Mocny elitarny alkohol przyciąga szczególną kategorię konsumentów – najczęściej są to ludzie, dla których cena […]

Varia
rynek

ProSpirits – Przyszłość branży alkoholowej to raport przygotowany przez organizatorów targów ProWein. Ukazuje szanse i […]

Varia
bary

The Bar World of Tomorrow to inicjatywa, która uczy, że zrównoważony bar nie musi oznaczać […]

Varia
absynt

Nazwa Zielona Wróżka (fr. La Fée Verte, ang. The Green Fairy) pochodzi z XIX wieku […]

Varia
zdrowie

„Drink More Water” to międzynarodowa kampania edukacyjna, której celem jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Inicjatywa […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.