pastis produkowany w Gwinea Bissau, jako pastis de Marseille. W nosie słodki anyż. Smak to: anyż, orzechy, melasa. Finisz wysuszający, pieprzny, do tego mięta. Moc – 45%.
Don Pedro Babok

pastis produkowany w Gwinea Bissau, jako pastis de Marseille. W nosie słodki anyż. Smak to: anyż, orzechy, melasa. Finisz wysuszający, pieprzny, do tego mięta. Moc – 45%.
wielki francuski pastis, najstarszy na rynku, produkowany od 1798 roku w Marsylii, początkowo przez rodzinę Duval. Obecnie marka należy do grupy La Martiniquaise, ale receptura jest ta sama co w XVIII wieku. Aromat intensywnie anyżowy, z delikatną nutą mięty i tymianku. W ustach niemal wyłącznie anyż i lukrecja, słodko i dla mnie zbyt lukrecjowo. Moc – 45%.
Czytaj więcejhiszpańska marka anyżowych likierów, m.in. absyntu o czerwonej barwie oraz mocnego białego wytrawnego (seco) i słodkiego (dulce) likieru w stylu pastisu. Właścicielem marki jest firma Jose Sancho.
marka pastisu, ciężki w smaku, w ustach dużo anyżu i lukrecji,. Moc – 45%. Właścicielem marki jest grupa Slaur Sardet.
Oto galeria zdjęć pastisów wódek anyżowych, które degustowałem, ich ocenę można znaleźć w dziale Noty degustacyjne – anyżówki i pastisy.
Czytaj więcejmarka niedrogiego (butelka 0,7 l za mniej niż 15 euro), ale całkiem udanego pastisu z Marsylii, o wyjątkowo silnym aromacie anyżu, ale też lukrecji, słodkawy. Moc – 45%.
wódka produkowana głównie we Francji (w mniejszym stopniu w Hiszpanii), z dodatkiem anyżu i lukrecji, o mocy 40-45%. Po połączeniu z kostkami lodu alkohol robi się śnieżnobiały (niektórzy dodają trochę wody, najlepiej w proporcji 1:5). Ma ostry smak, jest słodszy niż większość anyżówek. Uważany jest za odpowiednik absyntu, zaczęto go zresztą produkować po przejściowym zakazie produkcji absyntu we Francji. Nie ma jednak ani mocy absyntu, ani tej głębi smaku, ani opalizującej zielonej barwy. Wprowadził go na rynek Paul Ricard w 1932 roku (do dziś najbardziej znana marka to Pastis Ricard). Po połączeniu w 1975 roku firm Pernod i Ricard pastis jest w ofercie koncernu pod osobnymi markami, czyli jest też Pastis 51 (rozpoczęto produkcję w 1951 roku) pod marka Pernod, jak i Pernod Anise - odpowiednik Pastis Ricard. Są też liczne inne marki, np. Duval, Bastidon czy Girard.
Czytaj więcejdość popularna i marna marka cachaçy o mocy 40%, produkowanej w Brazylii, najbardziej popularny wysokoprocentowy trunek w tym kraju. Jest mdła jak rumy, nie ma tej ostrości, co inne brazylijskie cachaçy – Canario czy Pitú. Znakomita do drinku Caipirinha. Companhia Müller, producent 51, ma też w ofercie znacznie droższą Reserva 51 – ta jest wyśmienita, o złocistym kolorze, posmaku dębowych beczek, w których leżakuje.
Czytaj więcej