Firma Henkell Freixenet Polska znalazła się wśród laureatów prestiżowego plebiscytu „Diamenty Forbesa 2022”. W rankingu, który przygotowano po raz czternasty, znalazły się firmy, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększyły swoją wartość. Wyniki opracowano na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firmy. Wśród kluczowych kryteriów znalazły się m.in. wyniki finansowe za lata 2016-2020, wartość majątku, historia płatnicza, wiarygodność płatnicza czy brak negatywnych zdarzeń prawnych.
– To ważne wyróżnienie, bo potwierdza, że przyjęta przez nas strategia rozwoju firmy jest skuteczna– mówi Joanna Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. logistyki i handlu w firmie Henkell Freixenet Polska. – Dla nas, jako Zarządu, to też źródło satysfakcji z podejmowanych decyzji, a tych było sporo w niełatwym czasie pandemii i zmieniających się warunków gospodarczych. Poradziliśmy sobie nie tylko z dynamicznie ewoluującymi upodobaniami konsumentów, dostosowując nasze portfolio do ich oczekiwań, ale przede wszystkim pokonaliśmy trudności związane z ciągłością produkcji krajowej, importem wyrobów gotowych czy załamaniem się procesów logistycznych. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez znakomitego zespołu ludzi, którzy tworzą tę firmę – zaznacza Joanna Semczuk.
Toruńska firma Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących. Najważniejsze marki w jej portfolio to Freixenet (nr 1 na świecie), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco) oraz Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu).
Firma ma bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata.
– Rozpoczynając działalność w 1990 roku, jako Toruńskie Piwnice Win VINPOL, dzięki zaangażowaniu oraz przemyślanej strategii, w ciągu kilku lat osiągnęliśmy pozycję jednego z liderów sektora wyrobów winiarskich – win musujących, deserowych, gronowych oraz wermutów – wspomina Tomasz Różański, CEO, członek zarządu, dyrektor ds. finansów i controllingu w firmie Henkell Freixenet Polska. – Koncentrujemy się na tym, aby nasze marki pomogły celebrować ważne momenty życia konsumentów. Stąd też nasze hasło – „Celebruj życie”. Z dalekosiężnym celem koresponduje strategia działania zmierzająca do objęcia przez naszą firmę pozycji lidera kategorii win musujących na rynku polskim – mówi Tomasz Różański.