Jak podał „The Spirit Business” grupa Beam-Suntory planuje podwoić w ciągu pięciu lat sprzedaż marki Jim Beam. Przychody ze sprzedaży produktów Jima Beama mają sięgnąć 34 mld USD. Warto przypomnieć, że Suntory kupiło Jima Beama w 2014 roku za rekordową kwotę 16 mld USD. Za wzrost odpowiadać ma przede wszystkim większy popyt na bourbona.
Według „The Spirit Business”, światowa sprzedaż Bourbona w 2020 roku ma osiągnąć poziom 45 mln skrzynek, tj. wzrost o 19,3% w stosunku do stanu obecnego. W żadnej innej kategorii alkoholi nie jest spodziewany podobnie wysoki wzrost. Cytowany w artykule prezes Suntory, Takeshi Niinami, uważa, że udo się osiągnąć zakładany wzrost sprzedaży bez dodatkowych akwizycji, wyłącznie dzięki mocom produkcyjnym zakładów Jima Beama.
Reportaż z wizyty w zakładzie Jima Beama w Kentucky można czytać w najnowszym numerze magazynu „Aqua Vitae”.