29 listopada na Zamku Ujazdowskim, w restauracji Qchnia Artystyczna, odbyła się premiera nowego opakowania wódki Orkisz. Goście degustowali dania inspirowane pradawną pszenicą. Orkisz, inaczej Triticum spelta, to zboże znane od wieków. Obecnie uprawą orkiszu zajmują się specjalistyczne gospodarstwa w zaledwie kilku krajach na świecie, w tym na południu Polski. Wódka jest wytwarzana w małych ilościach w procesie powolnej destylacji.
Spotkanie otworzył Arkadiusz Słota, brand & digital manager w Stock Polska, który oficjalnie wprowadził wszystkich w świat marki i zaprezentował nowy design opakowania. W trakcie kolacji o samym produkcie opowiedziała Daria Pasieka, ambasadorka wódki w Stock Polska, która przeprowadziła profesjonalną degustację i analizę smaku wódki Orkisz. Dodatkową atrakcją było wystąpienie gościa specjalnego, Bogdana Gałązki, znawcy kulinarnego i storytellera, który w barwny sposób przytoczył legendy o historii i właściwościach pradawnej pszenicy Tricitum spelta.
– Myślę, że Qchnia Artystyczna i Zamek Ujazdowski, promujący najlepszą sztukę współczesną, idealnie oddały ducha naszego produktu, czyli połączenie wyrafinowanego smaku z ultranowoczesnym designem butelki – powiedział Arkadiusz Słota.
Nowa butelka ma prosty kształt i trzy złote piktogramy. Korona symbolizuje wysoką jakość, kłos odnosi się bezpośrednio do składu a góry wskazują na miejsce, gdzie została odnaleziona ta pradawna odmiana pszenicy. Wszystkie informacje na butelce zostały wydrukowane a dodatkowy zabieg w postaci zadruku na tyle dodaje efektu głębi. Produkt dostępny jest także w tubie.