Polskie Linie Lotnicze LOT przedłużyły umowę z Centrum Wina na wyłączność w dostawach wina, porto i cydru, zarówno na pokłady samolotów, jak i do dwóch saloników biznesowych LOT Business Lounge Polonez i LOT Business Lounge Mazurek na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie.
Centrum Wina i LOT współpracują nieprzerwanie od 2014 roku. Najnowsza umowa obowiązywać będzie do jesieni 2021 roku. Centrum Wina dostarcza produkty oferowane bezpłatnie w trakcie rejsów międzynarodowych dla pasażerów LOT Business Class i LOT Premium Class, a w rejsach długodystansowych także w LOT Economy Class. Trunki z Centrum Wina są również dostępne w klasie ekonomicznej w rejsach krótkodystansowych i czarterowych w płatnej ofercie SKY BAR.
– Centrum Wina cenimy za jakość współpracy, elastyczność i otwartość na niestandardowe działania, takie jak degustacje z przedstawicielami winnic, czy specjalna edycja Lubelskiego Święta Młodego Cydru, która już na stałe weszła do jesiennego kalendarza naszego biznesowego saloniku. Cieszy nas, gdy pasażerowie doceniają nasze wina, dlatego stale uatrakcyjniamy ofertę, szkolimy personel i wprowadzamy coraz ciekawsze propozycje do podniebnej karty. Dbamy, aby wśród nich znalazły się zarówno znane i cenione marki win, jak również oryginalne nowości. Wraz z sommelierami Centrum Wina tworzymy i promujemy kulturę wina w Polsce, a nasza oferta znajduje uznanie branży, o czym świadczą również pozytywne recenzje prasy – mówi Anna Czabowska, z Działu Produktu Pokładowego i Lotniskowego PLL LOT. – Blisko trzydzieści wybranych trunków z Centrum Wina dostępnych jest dla pasażerów na pokładach samolotów i około dwudziestu – w salonikach biznesowych polskiego przewoźnika. Przygotowujemy urozmaiconą i odmienną ofertę win dla pasażerów wszystkich klas podróży. Inne wina serwowane są podczas lotów międzykontynentalnych, a inne w lotach krótkodystansowych – dodaje Anna Czabowska
Polskie wina i powrót Baczewskiego
LOT dba o promowanie produktów najlepszych regionalnych producentów, dlatego na pokładach samolotów i w salonikach biznesowych znalazły się wysokiej klasy polskie wina. Od dwóch lat w podniebnej karcie dla pasażerów klasy biznes w lotach długodystansowych oraz w LOT Business Lounge Polonez dostępne jest polskie białe wino Solaris z Winnicy Turnau, cieszące się dużym zainteresowaniem i uznaniem również zagranicznych pasażerów.
– Z dumą pokazujemy, że winiarstwo w Polsce rozwija się bardzo dobrze i polskie wina z powodzeniem mogą konkurować z trunkami z krajów uznawanych za „typowych” producentów wina – podkreśla Anna Czabowska.
Kolejnym polskim akcentem w ofercie jest J.A. Baczewski Vodka Monopolowa i J.A. Baczewski Wiśniówka dostępne na pokładach od września 2018 roku.
– Współpraca z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT to wielki zaszczyt, prawdziwe okno na świat, wizytówka Polski pod względem serwisu i jakości produktów przed najbardziej wymagającymi, międzynarodowymi klientami – komentuje Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA. – Zwycięstwo w konkursie na wybór dostawcy win to dla nas sukces, ale i prawdziwe wyzwanie. Osobiście szczególnie cieszy mnie wprowadzenie na pokłady naszych polskich marek: wódki J.A. Baczewski oraz Cydru Lubelskiego, bo to przecież ambasadorzy polskiej jakości. Marka Baczewski królowała już na pokładach LOT-u w okresie międzywojennym, teraz wreszcie powraca. Cydr Lubelski to symbol najlepszego polskiego cydru.
Podniebna karta win
Jakich win najczęściej poszukują pasażerowie LOT-u? Wśród pasażerów znajdą się osoby ceniące klasyki, takie jak chardonnay z Burgundii, rioja, chianti, prosecco albo sauvignon blanc z Marlborough. Inni pasażerowie są ciekawi nowości i chętnie spróbują np. macedońskiego kupażu czy autochtonicznego szczepu z Sycylii. Trzecia grupa pasażerów w trakcie podróży na wakacje albo weekendowy „city-break” wybiera wina lekkie i delikatne, takie jak pinot grigio.
Podniebna karta win zmienia się dwa razy w roku – na sezon letni i zimowy. Zawsze poprzedza ją degustacja.
– Za każdym razem staramy się zaproponować ekspertom z LOT-u nieprzeciętne wino, które będzie ciekawą propozycją dla najbardziej wymagających pasażerów. Z sezonu na sezon poprzeczka stawiana jest coraz wyżej. Niektóre wina, np. sycylijskie Gibelè za szczepu zibibbo od Cantine Pellegrino czy znakomity austriacki kamptal riesling od Weingut Bründlmayer sprowadzamy specjalnie dla LOT-u – zaznacza sommelier Centrum Wina Jarosław Błażejczyk. – Przykładamy też dużą wagę do szkoleń. Pamiętamy, że wino na wysokości przelotowej smakuje inaczej niż na ziemi i że serwis na pokładzie samolotu odbiega od tego, który znamy z restauracji. A przede wszystkim za pośrednictwem personelu pokładowego wsłuchujemy się w potrzeby pasażerów, starając się jak najlepiej spełniać ich oczekiwania i sprawiać, że każda podróż będzie tak miłym przeżyciem, jak wizyta w najlepszej restauracji – dodaje Jarosław Błażejczyk z Centrum Wina.