W opracowanym przez znany międzynarodowy magazyn „Impact” (Shanken’s IMPACT, World’s Top 100 Spirits Brands, luty 2015) zestawieniu, Żubrówka znalazła się w ścisłej czołówce największych marek alkoholowych świata 2014 roku.
Żubrówka, ze sprzedażą 5,2 mln 9-litrowych opakowań w 2014 roku, jest siódmą największą marką wódki na świecie. Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie objęte zestawieniem (łącznie z markami whisky, bourbona czy brandy), jest to 40. największa marka alkoholowa świata, najwyżej notowana wśród polskich alkoholi w rankingu „Impactu”. Nieco dalsze, 48. miejsce w ogólnym rankingu i dziewiąte wśród wódek, zajęła Czysta de Luxe (Stock Spirits, sprzedaż 4,5 mln 9-litrowych opakowań), 67. miejsce zajął Krupnik (Belvedere, 3,5 mln) i 98. Lubelska (2,5 mln opakowań).
Oferowana w blisko 70 krajach świata Żubrówka jest również najszybciej rosnącą marką alkoholową w TOP50 zestawienia „Impactu” (wzrost rok do roku 29,5%).
Największe marki wódek w rankingu „Impactu” – World’s Top 100 Spirits Brands (Premium and non-Premium)
Miejsce w kategorii wódek | Miejsce w rankingu | Marka | Producent | Zmiana sprzedaży vs. 2013 |
1 | 5 | Smirnoff | Diageo, Wlk. Brytania | 0% |
2 | 17 | Absolut | Pernod Ricard, Francja | –3,3% |
3 | 27 | Chlebny Dar | Bayadera Group, Ukraina | –4,0% |
4 | 31 | Nemiroff | Nemiroff, Ukraina | –7,5% |
5 | 36 | Khortytsa | Khortytsa Distilery, Ukraina | –8,0% |
6 | 37 | Piat’ Ozier | Siberian Alcohol Group, Rosja | –13,6% |
7 | 40 | Żubrówka | CEDC, Polska | +29,5% |
8 | 46 | Belenkaya | Synergy Group, Rosja | –22,2% |
9 | 48 | Czysta de Luxe | Stock Spirits, Polska | +0,5% |
10 | 50 | Green Mark | Russian Standard, Rosja | –27,6% |
Polskie marki alkoholi w rankingu IMPACT
Miejsce | Miejsce w rankingu |
Marka | Producent | Sprzedaż 2014 w mln 9l opakowań |
1 | 40 | Żubrówka | CEDC | 5,2 |
2 | 48 | Czysta de Luxe | Stock Spirits | 4,5 |
3 | 67 | Krupnik | Belvedere | 3,5 |
4 | 98 | Lubelska | Stock Spirits | 2,5 |