Wizyta w Youra Spirits

W 2002 roku w Krakowie, na terenie Starej Piekarni, powstała manufaktura nalewek i likierów. Twórcami marki jest małżeństwo Agnieszka i Dariusz Selak. W małym zakładzie produkcyjnym dojrzewa w kadziach 2500 l nalewek. Ich oferta to nalewki kraftowe o mocy 32%: Pigwowiec Youra Spirits, Wiśnia Youra Spirits, Malina Youra Spirits, Porzeczka Youra Spirits, Cytryna Youra Spirits oraz edycje limitowane Dereń Youra Spirits o mocy 32% i Grejpfrut Youra Spirits o mocy 30%. Druga linia to aromatyczne likiery kraftowe o mocy 35%: Sosna Youra Spirits – z młodych pędów sosny, Sosna & Szyszka Youra Spirits – z młodych pędów sosny i zielonej szyszki i Lawenda Youra Spirits – z kwiatów lawendy. W ofercie jest również własna wódka czysta 40% Youra Vodka. Wódka ta jest też bazą do wszystkich nalewek.

– Naszą historię z nalewkami zaczęliśmy od nastawienia pigwowca japońskiego, pochodzącego z Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Robiliśmy wcześniej w domu cytrynówki, ale pigwowiec okazał się być bardziej cytrusowy i zdecydowanie bardziej złożony smakowo – opowiada Agnieszka Selak. – Pigwowiec jurajski jest pierwszą wytworzoną przez nas nalewką, od której rozpoczęliśmy poznawanie sztuki cierpliwej maceracji, a skoro pochodził z Jury Krakowsko-Częstochowskiej, to nazwę daliśmy od miejsca pochodzenia naszych pierwszych nalewkowych owoców. Stąd nazwa Youra Spirits o uniwersalnym, międzynarodowym brzmieniu.
Jako pierwsza w komercyjnej ofercie Youra Spirits pojawiła się jednak cytrynówka, dojrzewająca 45 dni, pozostałe nalewki dojrzewają minimum 3 miesiące, a niektóre smaki nawet do 12 miesięcy.
– Owoce, które trafiają do naszych kadzi pochodzą od lokalnych dostawców, podobnie jak pozostałe składniki. Stawiamy na owocowość i tak przykładowo na jedną butelkę nalewki z pigwowca zużywamy pół kilograma owoców. Zalewamy mieszaniną wódki i spirytusu, uzyskując zalew maceracyjny o mocy ok. 60%-70%. Słodzimy miodem z polskich pasiek oraz dosładzamy cukrem – mówi Dariusz Selak.
Każda partia jest numerowana, wypuszczana w krótkich seriach po 400-800 butelek. Cena za 500 ml. w sklepach to ok. 90 zł, odbiorcami są głównie: hotele, restauracje, koktajlbary, wine bary oraz sklepy specjalistyczne.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.